aantal cc vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door toerist18, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven krijgt 4 flessen van totaal 230cc.
    Nu heeft hij sinds een paar dagen opvolgmelk, en had 2 dagen geen ontlasting gehad, dus ik de nutricia bellen.
    Moest meer sapjes geven, s'morgens en sávonds 60 cc. (kant en klare sapjes)
    Werd ontlasting beter van, aan de voeding lag het niet.
    Maar soms zeggen ze op het bureau dat je de 4e fles mag laten staan, en meer hapjes moet gaan geven, (vind hij nog niet geweldig)
    Wat vind jij?, wil het woensdag ook even op het bureau vragen.
    Groetjes Mensi.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,
    Op zich als Steven er geen last van heeft is het niet zo heel erg dat hij twee dagen niet gepoept heeft. sommige kindjes poepen eens per week. Als hij alle flesjes goed opdrinkt zou ik gewoon nog even 4 flessen geven. Wat je kunt doen is per fles een schepje minder poeder erin doen, dus de flessen meer verdunnen. Daarnaast kun je hem wat diksap of water of slappe thee aanbieden. Kant en klaar mag ook maar dit hoeft niet perse.
    De overgang van normaal naar opvolg is toch een andere samenstelling en misschien reageert steven daar wel op.
    Maar maak je niet teveel zorgen.

Ilja

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Hoi, bedankt voor je antwoord.Heb het cb gebeld, maar die adviseerden om 1 fles weg te laten. Dus fles om 07.00-12.00-19.00
    En sappies of thee tussendoor, en fruit/groente hap of broodkorst, yogurt bv.
    Maar die kant en klare sappies wou meneertje vanmorgen niet, dus de 12.00 fles was zo op. Als hij nou vanmiddag de thee ook niet wil, krijgt hij toch niet genoeg vocht binnen?
    Word helemaal onzeker van z'n nieuw voedingsschema, kijk als hij nou tussendoor wel lekker 2x 120 cc drinkt, krijgt hij genoeg.
    Of zou hij eerst even moeten wennen?
    Kun je zien dat steven de 1e is, dan wil je natuurlijk het beste voor je kind, en als er dan iets niet lukt, denk ik meteen dat het niet goed is.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat het Cb of ik zeg is natuurlijk altijd een advies. Niets moet! Als Steven (nog) niet zijn sapjes wil drinken dan is mijn advies om toch die vierde fles nog te geven. Eventueel zou je wat kunnen minderen, maar van minder vocht wordt de ontlasting ook niet dunner. Probeer hem verschillende sapjes aan te bieden. Hij moet natturlijk wennen, desnoods geef je de sap wat lauw.

Ilja

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ok, ga het lauw proberen, dat koude vind hij natuurlijk ook raar.
    Maar was toch al van plan, als hij die sappies laat staan, een lekker flesje melk te geven, want dat gaat er altijd in ;)
    Bedankt, groetjes Marjolein en Steven.

Deel Deze Pagina