hallo, ik heb op dit moment een wajong uitkering omdat ik problemen heb met mijn rug( hernia ) ik werk gemiddeld 7 uur per week en heb daarbij me wajong. nu is mijn vraag wat gebeurd er met mijn wajong? als de baby er is blijft de hoogte van de wajong hetzelfde want ik ben nu 19 dus heb nog geen volle uitkering pas als ik 23 ben zit ik op het hoogste wat mogenlijk is. dus ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden mvg
Beste Naomii, Als je kindje is geboren verandert de hoogte van je Wajong-uitkering niet. Wel heb je mogelijk recht op een (hogere) toeslag op je Wajong-uitkering als je met je totale inkomen onder het sociaal minimum komt. Ontvang je nu al een toeslag op je Wajong-uitkering ? Je kunt dan de geboorte van je kindje aan UWV doorgeven met een wijzigingsformulier. De hoogte van de toeslag wordt dan aangepast. Ontvang je nu nog geen toeslag op je Wajong-uitkering ? Je kunt dan de toeslag aanvragen. Actuele informatie of je voor de toeslag in aanmerking komt en hoe je deze kunt aanvragen vind je op deze pagina. Aanvullende informatie: Omdat je werkt naast je Wajong-uitkering heb je bij je werkgever recht op 16 weken zwangerschapsverlof. Je werkgever kan daarvoor een Zwangerschapsuitkering (WAZO) voor je aanvragen bij UWV. Dit betekent voor jou dat je tijdens dit verlof wordt doorbetaald door je werkgever. Actuele informatie over de WAZO vind je op deze pagina. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare