Een vroege eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jennie72, 21 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    Hoi ik tempratuur he, nu zit ik op dag 13 in mijn cyclus nu ondek ik vanmorgen inneens een hoop slijm, het is rekbaar tussen mij vingers, mijn tempratuur stijgt alleen maar, maar dat is toch te vroeg dan, 14 dagen later zou ik dan ongie moeten worden? ik snap er niet veel meer van zo,n cyclus heb ik nog nooit gehad. Dan zou ik wel een korte cyclus hebben zeg ik moet dan toch ongie worden op dag 27? dat heb ik nog nooit meegemaakt ik krab even op mijn hoofd nu snap er de balle niet van. Wie wel?Dat slijm is echt rekbaar tussen de vingers en breekt echt niet snel. bedankt jennie72

2. Tja, dan zal het toch je eitje wel zijn... je lichaam zit vreemd in elkaar!

Succes met klussen ;)

3. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    hey,

bij de info staat een topic "we vrijen al jaren verkeerd' wat hier ook ongeveer over gaat. Misschien heb je daar iets aan?

4. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    He Jelske, ik begrijp het gewoon niet dan zou ik een cyclus hebben van 27 dagen? kijk maar naarhet rijtje van onder, wie helpt snappen doe ik het echt niet meer. IK tempratuur ook he, mijn tempratuur was 1 graad gestegen vanmorgen niets bijzonders toch?nou ja we hebben gister nog geklust hoop dat het zo klopt. ;) jennie72

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Jennie, ik vind het niet zo enorm afwijkend. Gewoon lekker klussen, de komende dagen goed kijken naar je temp en slijm (slijm zegt niet altijd iets) en wie weet...

Ik had ook rare signalen op de raarste momenten en ben daarom afgelopen maand ovulatietesten gebruiken... tja, zwanger...

Wat ik daarmee wil zeggen is, dat mijn slijm en ei niet echt gelijk opgingen!

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De luteale fase (de fase na je ei tot menstruatie), kan ook 16 dagen zijn.
    Het is een vergissing dat hij 14 dagen is, hij varieert tussen 11-16 dagen.
    Wel is het zo, dat als je een fase van 11 dagen. Deze eigenlijk altijd 11 dagen is. Duurt je fase 16 dagen, dan is hij rond de 16 dagen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

7. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    Hoi ja zo ongeveer maar dit is wel vreemd voor mij aangezien kijk maar naar het rijtje hieronder alleen maar lange cyclussen heb. Mijn tempratuurkaartje laat nog geen eisprong zien n.m. dat zou dna toch wel moeten of zie ik dat verkeerd. Ik heb mijn banner maar veranderd of moet ik wachten op het kruis op mijn kaartje? Nou ja lekker aan de klus maar he :) Bedankt weer jennie72

8. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Dit klopt niet helemaal hoor... mijn luteale fase varieert van 10 tot 13 dagen... en is dus niet elke maand hetzelfde.

9. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    He bedankt dames wel wat verwarrend hoor, snappen doe ik het nu helemaal niet meer maar goed fijn dat jullie willen helpen he. :D
    Ik heb toch een raar lichaam zeg echt wel, wachten op dat kruis op mijn temparatuurskaartje dan hoop ik toch wat zekerder te zijn. Want dit is ook niks. :x wat een gedoe. pffff
    jennie72 :p

10. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Jennie... het kan nu wel zijn dat je cyclus zich ineens bedenkt en eens het 'normale' gaat doen. Zoiets weet je namelijk nooit he... je lichaam doet rare dingen.
    Maar idd, afwachten en in tussentijd lekker doorklussen ;)

11. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    He ja dat zou toch eens prettig wezen he word er echt gek van soms,
    ben maar een maansteen gaan dragen in de hoop dat het helpt.
    Baat niet schaad niet ;) Ik vind het wel weer typisch maar goed het zal wel he wij wachten maar af zou wel wachtgeld willen zou ik slapend rijk worden :) doeg jennie72

12. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Neeeheeee.... KLUSSEND, niet SLAPEND rijk worden! :)

13. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @ Jennie....hier het zelfde verhaal deze maand. Heb steeds een cyclus van rond de 34 gehad en nu inene een cyclus van 28 dagen. :(
    Heb m'n ei toen duidelijk gevoeld en had toen ook rekbaar slijm.
    Snapte er ook niets van, maar meteen maar extra geklust.
    Scheelt weer een week extra wachten moet je maar denken. ;) :)

14. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    Diddle das waar maar het komt niet overheen met mijn tempratuurs kaartje dat is het hem nou juist. Ik heb nog geen kruis gezien dus ja en het zal wel te laat zijn voor ovu testen denk je ook niet?
    Raar lichaam echt wel geen pijl om op te trekken. We wachten maa rweer af he en in de tussen tijd maar aan de klus. Begrijpen doe ik me lichaam al lang niet meer dus ja. jennie72

15. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Volgens mij zit het al volgt in elkaar.

Als je rekbaar slijm hebt dan komt je eisprong eraan. Je kunt een aantal dagen rekbaar slijm hebben en dan pas je eisprong. Vervolgens kan tot maximaal 2 dagen na je eisprong je tempeartuur omhoog gaan. Na drie dagen temperatuurstijging geeft je temperatuurkaart pas 'het kruis'aan!

Dus bijvoorbeeld:
    dag 14,15,en 16 rekbaar slijm
    dag 17 eisprong
    dag 18 of 19 tempratuurstijging
    dag 20, 21 en 22 hoge temperatuur en dan je kruis

Dit hoeft natuurlijk niet, kan ook allemaal netjes opeenvolgende dagen zijn maar dit is ook een mogelijkheid. Ik heb altijd een paar dagen vruchtbaar slijm voordat ik mijn eisprong heb (die ik meet met ovulatietesten)

Veel liefs
    Nataly

16. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    ter informatie, ik vond het erg verhelderend

De duur en de fases van de menstruatiecyclus

de eerste dag van je cyclus ( dag 1 ) is de dag waarop je menstruatie begint. De lengte van je cyclus is het aantal dagen vanaf dag 1 tot de dag voor het begin van je volgende menstruatie
    De lengte van de menstruatiecyclus verschilt van vrouw tot vrouw, en bij veel vrouwen van maand tot maand
    Bij de meeste vrouwen duurt de cyclus gewoonlijk tussen de 23 - 35 dagen
    Er zijn 3 fases in de cyclus, de folliculaire, de ovulatoire en de luteale fase

De folliculaire fase ( de periode voorafgaand aan ovulatie ) verandert evenredig in lengte met de verandering in de cycluslengte
    De ovulatoire fase, wanneer de eicel vrijkomt, treedt op na de folliculaire fase. Dit betekent dat het moment van ovulatie per maand kan verschillen
    De luteale fase ( de fase na de ovulatie ) blijft min of meer constant. ( d.w.z. de periode na de ovulatie duurt meestal ongeveer 14 dagen )

Deel Deze Pagina