He meiden, Ten eerste ja ik weet dat ik ontzettend dom ben geweest enz . Mijn man en ik hebben 5,5 maand geleden ons eerste kindje gekregen en willen in de toekomst nog zeker 2 kindjes erbij. Eerst maar even het verhaal uitleggen: 5,5 maand geleden bevallen maar elke keer tussentijds bloedverlies en tijdens menstruatie hele grote stolsels en nog veel meer klachtjes etc. Naar ha geweest doorverwezen naar gyn met verzoek om een echo en inwendig onderzoek. Gyn had waarschijnlijk zijn dag niet want hij was heel sacherijnig en had geen zin om al die onderzoeken te doen dus na 5 minuten stond ik weer buiten de deur met het advies om een paar maanden met de pil te stoppen. Zo gezegd zo gedaan ik ben op 24 juni 2011 gestopt met de pil. Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad en was vorig jaar in een keer zwanger-miskraam-weer in 1 keer zwanger. Dus ik ging ervan uit dat mijn cyclus redelijk normaal was. Dus op 8/7 ongeveer mijn eisprong. We hebben toen geen seks gehad, wel geprobeerd met condoom maar dat deed zo'n erge pijn dat we maar even geen seks hebben gehad. Ook meende ik mijn eisprong te voelen... Zondagavond dacht ik nou volgens mij is het nu wel echt heel veilig want die eisprong is zo lang geleden... (Nogmaals heel naief ik weet het ) Maar goed zondag dus seks gehad zonder condoom... Vanochtend moest ik weer naar de gyn want de ha heeft inwendig onderzoek gedaan en vertrouwde het toch niet helemaal... dus een echo gehad vanochtend (bij een hele leuke andere gyn)... Alles was gelukkig goed, maar zegt die man doodleuk o er staat ook een eitje op springen zie je dat en ik zie een inmens groot eitje, zegt hij ik denk dat hij vandaag gaat springen dus je moet de komende dagen even uitkijken met seks... Wat ik kan zien is dat het eitje heel mooi is en het bedje ligt gespreid dus het zou heel gek zijn als dat dan geen zwangerschap wordt (zegt de gyn..)... Ik doodleuk oooh maar dan duurt het dus ook nog een tijdje voordat ik ongesteld moet worden hij ja dat duurt nog minstens 2 weken dus ik loop blij die kamer uit, alles is goed en voorlopig nog niet ongesteld wat wil je nog meer... nou ja eventjes geen seks dus totdat ik weer aan de pil mag en totdat de vruchtbare dagen voorbij zijn. Eenmaal thuis aangekomen begin ik me vaag wat te herinneren van seks voor de eisprong... daar was toch ook iets mee... dus ik vul online alles is en tot mijn schrik komt dit er uit: Een beetje vruchtbaar:16 Juli 2011 Vruchtbaar:17 Juli 2011 --> dit is de bewuste zondag... Erg vruchtbaar:18 Juli 2011 Eisprong: 19 Juli 2011 Innesteldag:24 Juli 2011 Vanaf hier kun je testen: 2 Augustus 2011 Wat denken jullie?? Als ik naar dit schema moet kijken is de kans dus aanwezig dat ik zwanger wordt... toch??? Nogmaals het is erg gewenst zou het opzich ook niet erg vinden want we willen er toch nog minimaal 2 als het ons gegund is... maar de timing is een beetje jammer... Erg lang verhaal geworden maar bedank voor het lezen/reageren...
Ja, je hebt wel een vrij grote kans dat het raak is idd. Niet zo handig om zo vlot na je zwangerschap EN stoppen met pil van een gemiddelde cyclus uit te gaan, (is sowieso niet handig, want het is niet voor niets een gemiddelde, wat betekent dat erg veel vrouwen daarvan afwijken...). Maar dat zeg je zelf ook al wel. Afwachten nu dus.... Overigens heb je ook kans dat je lichaam een zwangerschap af gaat stoten, als jouw lijf er nog helemaal niet aan toe is. En zeker als er eea speelde aan klachten....? Maar goed, qua zwanger worden/bevruchting, heb je dus idd wel een zeer grote kans.
Haai, Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindje 5,5 maanden geleden. Als je indd naar dat schema kijkt dan is de moeglijkheid daar. De een is uiteraard vruchtbaarder dan de ander maar het feit dat je een eispong hebt rond de dagen dat je sex hebt gehad wil nog niet zeggen dat je zwanger wordt. Maar uiteraard is de kans wel groter wanneer je dat rond die tijd doet. Ikzelf hou niet van die schema's want die kloppen bij mij nooit! Als je ervanuit gaat dat je vandaag je eisprong hebt dan zit er dus 48 uur tussen en dan zou er een mogelijkheid zijn om zwanger te worden. Het enige wat je kunt doen is afwachten en over 2 weken er een test tegenaan gooien als je dan niet ongesteld wordt. Ik wens je in ieder geval succes met het o zo moeilijke afwachten
bedankt voor je snelle reactie... vreemd genoeg begint het nu echt te kriebelen en denk ik dat ik wel zwanger zou willen zijn
hoi hoi! nou afwachten dan maar spannend hoor! mijn zus was na 5 maanden ook weer zwanger van de 2e ze heeft er nooit spijt van gehad succes met wachten..