WIJ uitkering & bijzondere bijstand

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Emmeline, Aug 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmeline

Emmeline Nieuw lid

Feb 19, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geachte heer/mevrouw,

Mijn vriend en ik hebben een gezamenlijke WIJ uitkering sinds februari. In deze zelfde maand ben ik er ook achter gekomen zwanger te zijn. Onze participatie coach had vele mooie beloftes gedaan en niks hiervan is werkelijkheid geworden. Zelf heb ik altijd overal achter aangezeten maar na een paar maanden is deze persoon ineens niet meer werkzaam bij het UWV. Nu hebben wij een nieuwe coach toegewezen gekregen die voor mij nu momenteel i.v.m zwangerschap niet zoveel kan betekenen vertelde ze me. Mijn vriend solliciteert als een gek, volgt trajecten maar alles zonder enig positief nieuws. Aangezien de WIJ uitkering niet voldoende is om de baby uitzet van te kunnen kopen hebben wij hiervoor bijzondere bijstand aangevraagd. Dit is nu ongeveer 4 weken geleden aangezien ons verteld was dat het pas met 7maanden zwangerschap geaccepteerd zou worden. Inmiddels hebben wij nog niks vernomen en heb ik alweer gebeld met het UWV maar niemand die mij iets kan vertellen het enige wat ik hoor is dat ze 4 tot 8 weken de tijd hebben om te reageren. Dit weten wij zelf ook wel maar ik word nu een beetje gek van alle onduidelijkheid aangezien we om ons heen van verschillende kennissen allemaal andere verhalen horen. Van de ene kant horen we dat we uiteindelijk een bepaald bedrag krijgen en van de andere kant dat we met bonnen en proforma bonnen moeten komen. Onze coach kan ons niet direct helpen aangezien zij beweerd nergens wat vanaf te weten. Als ik bel wil niemand mij ook een duidelijk antwoord geven of ik nou wel of niet bonnen/proforma's in moet leveren. Intussen slaat bij mij de stress een beetje toe omdat ik angstig word dat er nu voor de geboorte bepaalde dingen voor de kleine niet zullen zijn. Hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken en vertellen hoe ik dit nu het beste aan kan pakken? Excuses voor het lange verhaal en alvast bedankt voor jullie hulp.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Emmeline,

Ik kan je vraag niet beantwoorden omdat de Wij-uitkering een regeling is die niet door UWV maar door de gemeentes wordt uitgevoerd.

Ik adviseer je dan ook om contact op te nemen met de Dienst Werk en Inkomen van de gemeente waar je woont. Deze dienst kan je informeren over de stand van zaken van je aanvraag.

Ik wens je partner veel succes met solliciteren en jou een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page