Het hartje klopt niet meer

Discussie in 'Miskraam' gestart door FunnyMe, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Gisteren hebben we bij de echo gehoord dat het hartje van ons kindje niet meer klopt. Ik vind dit zo moeilijk want bij de echo van vrijdag klopte het nog! Nou weet ik wel dat dit geen garantie is....
    Na 28 rondes eindelijk zwanger en dan gebeurd er zoiets! Ik vind het zo moeilijk en kan alleen maar huilen.
    Ik zou eigenlijk dinsdag terug moeten naar de gyn maar we hebben de afspraak vervroegd naar vandaag. Om 11 uur moet ik er zijn. Ik krijg dan de pillen die een miskraam op gaan wekken. Heeft iemand die hier ook gehad? Wat zijn jullie ervaringen?

En misschien een hele rare vraag maar hoe kan ik dit verdriet draaglijker maken?

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Lieve Funnyme,

Vreselijk wat je nu doormaakt.
    Ik ken helaas het gevoel.
    Ik heb geen ervaring met deze tabletten, ik ben gecuretteerd.
    En het verdriet draaglijker maken? Tja, heel veel huilen en praten.
    Laat het maar eruit komen, dat moet toch.
    Het zal z`n tijd nodig hebben, maar dat duurd wel even.
    Ik wil graag een luisterend oor voor je zijn.
    Knuffel en heel veel sterkte, liefs Hope

3. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ja ik sluit me bij Hope aan.
    Heel erg verdrietig is het , en de paniek ik herken het.
    En wat de pillen betrefd , mijn gynaecoloog zei dat het dan een beetje zoals een bevalling zal gaan.
    Dus je krijgt dan ook weeën enzo , vraag om iets voor de pijn om het dragelijker te maken.
    Laat je ons weten hoe het is gegaan? Praat er veel over en kom vaak hier praten met lotgenoten.
    Heel veel sterkte...

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb een spontane mk gehad, dus heb geen ervaringmet die pillen.

Ysja, dragelijker maken....heeeeeel veeeel huilen en praten en toelaten dat je verdriet hebt..........
    Op het moment ben ik niet de juiste persoon, zit zelf in een enorme dip omdat de ongi weer om de hoek staat......

Ik wens je wel enorm veel sterkte!

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Oh meid, wat erg voor jullie... Wat een rotbericht. en dan al zo snel beslissingen moeten nemen...

Zorg dat je met veel lieve mensen praat en dat je je verhaal doet, keer op keer, zovaak als jij daar behoefte aan hebt. Neem goed afscheid en doe dat op de manier die voor jou en je man goed voelt.
    Ik wens je veel sterkte!

Amber

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heel veel sterkte met dit afschuwelijke nieuws!

7. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Meis, wat vreselijk :cry:
    Ik denk aan je en wil je heel erg veel sterkte wensen.

Heel veel liefs
    Marjo

8. Annie25

Annie25 Actief lid

4 aug 2006
    323
    0
    0
    Secretaresse
    Amsterdam
    Oh meid,

Wat verschrikkelijk voor je! Huil maar flink uit en laat je goed verzorgen!

Laat je goed informeren over het nemen van pillen, ik hoor alleen maar nare ervaringen. Met een curretage heb je vrijwel nergens last van.

Heel veel sterkte..

cyberknuf Annie25

9. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi lieve schat, ik zie dit bericht te laat om je nog mijn ervaringen met de 'miskraampillen' te vertellen. Ik heb eind 2005 twee rondes van 4 Cytotec-pillen (misoprostol) gekregen om in te brengen na mijn missed abortion. De eerste ronde bracht ik ze 's morgens in, maar pas om een uur of 11 's avonds kreeg ik noemenswaardige krampen. Ik heb toen een rotnacht gehad met wee-achtige krampen, en heb de halve nacht op het toilet gezeten. Nooit geweten dat je in luttele weken zwangerschap al zoveel weefsel opbouwt. Ik ben heel veel verloren die nacht, maar niet het vruchtzakje. Dus ik heb nog een ronde pillen gehad, maar die hebben niet veel meer gedaan. Dus uiteindelijk ben ik daarna toch gecuretteerd.

Bij een vriendin van me hebben de pillen overigens wel geholpen, dus bij haar was curettage niet nodig.

He meid, praat vooral tegen ons aan als je daar behoefte aan hebt. Dat heeft mij heel erg geholpen bij de verwerking. En neem ook vooral de tijd om je emoties te beleven. Een miskraam - hoe pril ook - is niet iets wat je zomaar opzij zet om weer door te gaan met je leven.

Sterkte!

Dikke knuf, Wendy

10. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    O nee, wat erg voor jullie! 28 rondes al! Ben je zo blij dat het eindelijk gelukt is en dan dit! Wat zal jij je klote voelen!
    Ik leef heel erg met jullie mee. Wat is dit oneerlijk he? De komende tijd zal heel emotioneel worden. Praat veel, huil veel, dat helpt. Als het kan zou ik ook lekker even thuis blijven van je werk. Heel veel sterkte met jullie verlies!

11. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Funny

heel veel sterkte gewenst, het verdriet zal diep in je hart altijd aanwezig blijven, maar mij hielp het om te verwerken door de tranen te laten komen als ik daar nood aan had/heb, niets opkroppen, je gevoelens neerschrijven, gedichtje maken, muziek beluisteren, boeken over MK lezen....en vooral dit forum waar je mega goed begrepen wordt, omdat we hier allemaal het zelfde meemaakten, verliezen wat ons zo dierbaar was/is...

sterkte!
    flyke

12. rdkraker

rdkraker Lid

28 sep 2006
    16
    0
    0
    Heb geen ervaring...
    mag ik je wel heeeel veeel sterkte wensen met het verwerken?

13. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

Dikke knuffel van mij
    Minka

14. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Meis, wat afschuwelijk voor jou en je man... Ik wens jullie alle sterkte toe. Ik kan me goed voorstellen dat je er kapot van bent. Neem goed de tijd voor je verdriet meid, want dat is de enige manier.

Alle liefs,
    Anouk.

15. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He lieverd,

Wat erg voor jullie zeg.
    Ik ben benieuwd hoe het nou met je gaat.
    Ik heb geen ervaring met die pillen, maar ik heb er wel veel nare dingen over gehoord/gelezen.
    Hopelijk gaat het bij jou beter.

Voor je verdriet te verwerken, zou ik zeggen veel praten en je tranen laten gaan. Alles doen wat jij denkt dat goed is, en lekker je gevoel delen op dit forum.
    Heel veel sterkte!

Dikke knuffel van Neia

16. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    jee meis wat afschuwelijk!

Ik wens jou en je man heel veel sterkte!En idd veel erover praten en huilen dat helpt!

knuffel

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Lieve Funnyme,

Wat enorm verdrietig voor je en wat erg dat je een miskraam hebt gekregen, terwijl je ook nog eens pas na 28 maanden zwanger was. Ik kan me voorstellen dat je je naast enorm verdrietig ook nog eens heel moedeloos voelt.

Wat vervelend dat ze nu al met pillen gaan beginnen. Voel je je er klaar voor? Mijn ziekenhuis heeft de keuze aan mij gelaten: het maakte lichamelijk niet uit of ik direct een curettage wilde, of ervoor koos om te wachten. Ikzelf heb 3 weken gewacht, voordat ik gecuretteerd ben, en op deze manier kon ik geestelijk afscheid nemen van het vruchtje, en van de zwangerschap. Van andere vrouwen begreep ik weer dat ze het juist heel fijn vonden, om snel gecuretteerd te worden, zodat je er niet te lang tegenaan hoeft te hikken. Het verschilt echt van persoon tot persoon.

Ik zou je willen adviseren om niets te doen waarbij je je niet goed voelt. Het gaat nou eenmaal om jouw lichaam.

Ik merk dat veel praten helpt en veel huilen: vooral flink huilen als je er behoefte aan hebt.
    Langzamerhand wordt het verdriet minder (de dalen worden minder), en krabbel je weer op uit het diepe dal. Wat ik ook heel fijn vond is dat ik hier met vrouwen die hetzelfde als ik hebben meegemaakt gedachten kan wisselen.
    Bij mij merkte ik dat ik me na de eerste ongesteldheid beter begon te voelen: toen we daarna weer aan het klussen waren, en ik het idee had dat ik in theorie weer zwanger kon zijn. Dat heeft mij geholpen.

Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik het hier meld, maar ik hoorde dat Leontien 5 weken na haar miskraam opnieuw zwanger is geworden, terwijl het bij de eerste zwangerschap 2 jaar had geduurd. Ze zeggen wel eens dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam, en dat gold voor haar zeker.

Heel veel liefs, en ook heel veel sterkte toegewenst!

Marla

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Meiden bedankt voor jullie lieve woorden! Dat doet me echt goed! Ik heb om 13.18 (nadat we samen afscheid hadden genomen van ons wondertje) de pillen ingebracht. Ik had na het nieuws dat het hartje niet meer klopte heel snel het gevoel dat het eruit moest. Het moest mn lichaam uit. Dus vanmorgen nadat ik bij de gyn ben geweest vrij snel daarna de pillen ingebracht. De krampen kwamen vrij snel. Het bloedverlies kwam na 2 uur. Na 3 uur begon ik wat verhoging te krijgen (38,2) heb het ziekenhuis gebeld en moet het even in de gaten houden. Als het vanavond nog zo is moet ik even langskomen.
    Naast die vreselijke krampen brandt het ook heel erg van binnen. Het lijkt wel of mn baarmoeder in de fik staat. Ik hoop maar dat dit snel minder word want ik trek dit niet lang meer!

19. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Nou, gelukkig wilde je het zo snel mogelijk kwijt, en is je niets opgedrongen: goed dat je zelf de keuze hebt gemaakt.

Jeetje, wat vervelend dat je je nu zo ellendig voelt, en dat je zo'n pijn hebt. Ik hoop echt voor je dat het snel voor bij is, en dat de pijn mee valt.
    Als je het niet vertrouwt, en te veel gaat bloeden enzo, bel dan zo snel mogelijk met het ziekenhuis. Liever een keertje te veel gebeld dan te weinig.

Heel erg veel sterkte! Ik zal aan je denken.

Liefs,
    Marla

20. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    ohw lieve Funny,

Ik vind het zo erg voor je...
    Met tranen in mijn ogen lees ik mee , zo rottig allemaal.
    En dan ook nog pijnlijk he, ik hoop dat het allemaal goed gaat.
    Laat ons snel weten hoe het met jou gaat meis...
    liefs

Deel Deze Pagina