Hoi allemaal, Een vraagje. Gistermiddag om 15.00 uur heb ik getest. Toen duidde het streepje nog niet op een lhpiek. Vanochtend temperatuurde ik en toen was mijn temperatuur met 0,5 graden gestegen. Dit kan duiden op een eisprong. Ik temperatuur voor het eerst samen met de testjes. Waardoor ik het beide in de gaten kan houden. Nu is mijn vraag. Kan het voorkomen of hebben jullie het al wel eens gehad, dat tussen het testen door(dus tussen gistermiddag 15.00 uur en tot het moment dat ik vanmiddagtest) al mijn lhpiek heb gehad en tevens mijn eisprong. De staafjes zijn dan toch niet altijd handig, als het tussen 2 staafjes door gebeurt. Dan word de kans wel heel klein. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, advies etc. Groetjes
Heb je gisteren je eerste ovu test gedaan of heb je er al meer gedaan deze cyclus? Temp je deze hele cyclus al? Elke ochtend voor het opstaan om dezelfde tijd en via de billen ??
Ja gister mijn 1ste test gedaan van deze cyclus. Temperatuur de hele cyclus, steeds 36,8 geweest, vanochtend 37,3. Ik doe het op dezelfde tijd voor het opstaan en via het oor.
Dan zou het kunnen zijn dat je je piek gemist hebt en dat je dus gisteren je eisprong hebt gehad. Als dat zo is, dan zou je dus eergisteren (of die dag ervoor) een positieve ovu test hebben gehad!, als je had getest; ) Temp is vele malen betrouwbaarder dan een ovutest! Nu 2 weekjes afwachten! Ik ga voor je duimen!
Aai dat hoop ik niet. Hopelijk heb ik vandaag nog een dikke vette lhpiek streep. Ik ben pas gister begonnen met testen, omdat ik de vorige keren heel vroeg begon en dan wel 7 dagen aan het testen was. Uiteindelijk was mijn lhpiek altijd na 15 a 7 dagen na mijn 1ste menstruatie. Nu ben ik voor het eerst later gaan testen, maar nog wel voor die 15 a 17 dagen. Het zou nu hopelijk toch niet zo zijn dat nu heel toevallig mijn eisprong wel precies op dag 14 of nog eerder is gevallen. Maar even afwachten en hopen op toch nog wel een lhpiek.
Ik ben echt bang dat je eisprong gisteren al is geweest! en dus je lh piek eergisteren of zelfs vrijdagavond.
Helaas geen lhpiek op het staafje te zien. Maar mijn temperatuur was vanochtend 36,8. Mijn temperatuur was gister 37,3, waardoor dit leek op een eisprong en ik dus door het te laat testen mijn lhpiek misschien gemist had. De 2 weken daarvoor vanaf menstruatie was dit ook steeds 36,8. Na je eisprong(als dat gister was) hoort je temperatuur toch niet weer te zakken na 36,8 maar hoog te blijven? Vraag me nu af of ik dan toch nog de lhpiek moet krijgen of dat de temperatuur gewoon anders is.
Je temp moet wel 3 dagen hoog blijven om de eisprong te kunnen vaststellen. 1 dag een hogere temp hoeft niets te betekenen. Misschien was 'ie gewoon hoog omdat je niet lekker bent, slecht hebt geslapen of zoiets?
Als je bang bent je piek te missen omdat ie kort is kan je ook 2x per dag testen. Idd afwachten wat je temp gaat doen, het kan ook best zijn dat je een griepje onder de leden hebt oid.
Bedankt voor de reacties. We wachten per dag af wat de temperatuur doet en dan nog maar even door blijven testen
Ik heb nu een aantal dagen na de 37,3 steeds weer 36,8 gehad. Kan dit dan toch de eisprong geweest zijn of moet het echt een blijvende 37,3 zijn tot aan menstruatie. Kan zijn dat mijn lichaam anders op de temperatuur reageert...