Ik ga even met je mee lezen maar kan je helaas helaas geen advies hierover geven!! Ben vorige maand pas net zelf gestart met ovulatie testen... Maar dan van de kruidvat.... Ging ik zondag testen zag ik een duidelijke streep... Terwijl ik volgens mn berekeningen nog voor mn ovulatie moet zitten... Maandag en gisteren een veel lichtere streep!!!! Ik deel dus je onzekerheid!!!!
Thanks voor jullie reacties... aan mijn temp te zien is er nog geen ei geweest... Maar waarom blijven die dingen zo donker..?! Vorige ronde had ik maar een paar dagen zo'n testen. Daarna werden ze heel licht... Word je wel ongesteld als er geen ei komt..?! Zou het komen door de tarwekiemolie..?!
Hoi hoi, Ik ben nieuw hier en heb ook een vraag over ovulatietesten. Op 5 oktober 2011 heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen, die er op dat moment 3 jaar in zat. 10 oktober heb ik een hele lichte menstruatie gehad (tijdens spiraal helemaal geen menstruatie). Ik ben afgelopen zondag begonnen met ovulatietesten. zondag : negatief maandag : negatief dinsdag : negatief woensdag : positief We hebben op maandag gemeenschap gehad en gisteravond dus ook. Op moment dat de test woensdag positief aangaf is mijn eisprong dan al geweest en hebben we op tijd gemeenschap gehad of zijn we te laat geweest? Lastig lastig, lastig. Wie kan mji helpen? Alvast bedankt. Groetjes,
Daantje, ik had jou al een antwoord gegeven in een andere topic... @ Suusjelove: aan je temp te zien heb je helemaal nog geen ei gehad... of je ei moet nog komen, of je hebt er nu een eiloze cyclus tussen zitten @ Lianne39: niet om je af te katten, maar die Kruidvattesten uit die roze verpakking zou ik heel snel de deur uit doen en vervangen door dipsticks van sensitest of zwanger&kids... mijn man en ons kraanwater testten zelfs positief bij de kruidvattesten. Ze staan trouwens überhaupt niet hoog aangescheven hier op het forum.
Volledigheidshalve ook hier dan even het antwoord voor Daantje (copy/paste): Bij een positieve test moet je eisprong nog komen. Je LH-piek wordt aangegeven door de positieve test. Door de LH-piek zal je ei gaan springen na ca. 24 tot 48 uur na de positieve test. Als je dus gister en maandag knus bent geweest met je hubbie, dan zouden er een paar zwemmertjes paraat moeten staan voor als je ei vandaag of morgen springt...
Ik heb begrepen dat een vrouw altijd wat lh in haar urine heeft en daarom de testen altijd een licht streepje kunnen geven. Ik ben zelf ook aan het testen vanwege een wat onregelmatige cyclus.. de eerste maand had ik ik ook altijd een behoorlijk streepje tot ik de maand erna gewoon 2 keer per dag ben gaan testen.. Ben er toen achter gekomen dat ik mn ei gemist had de eerste maand want toen ik mn ei had de 2de maand had was de streep wel degelijk een stuk donkerder. Dus misschien het proberen waard om 2 keer per dag te testen?? Succes in ieder geval..
@SuusjeLove, wanneer op de dag test jij? Dat ik de eerste keer ging testen deed ik het met ochtend urine en toen leken ze allemaal best donker. Later las ik dat je dat ook dus niet moet doen Halverwege de dag of einde van de middag schijnt beter te zijn en dan wel weer op letten dat je niet te veel drinkt anders verdunt het te veel.
Ik test id 's morgens... Maar heb vaker ook 's middags getest en die kleur was hetzelfde... Ga in de volgende ronde id op een ander tijdstip testen... Maar vind het erg lastig om uit zoeken wanneer precies...