Weeën vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door monedoos, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Beste verloskundige,

Ik lees veel over indalingsweeen en voorweeen. Hoe merk ik nu het verschil ? En wat zeggen voorweeen over het begin van de bevalling ?
    Ik merk zelf dat ik steeds vaker per dag nu last ga krijgen van steken van onder, alsof iemand een naald via je vagina naar binnen steekt, en mijn buik harder aanvoelt aan de buitenkant. Voel er geen pijn aan o.i.d.
    Ook geen klachten met de urine, of pijn.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Gr Simone

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Simone,

die steken in je vagina komen vaak van het ingedaald zijn van het hoofjde. Dan raakt die net een zenuw of een spier en dan kun je echt ineens enorm verschieten van de pijn. Verder is het zo dat je baarmoeder nu gaat oefenen. De ene vrouw heeft er helemaal geen last van, de andere heeft vanaf weken tevoren al voorweeen. Voorweeen of oefenweeen zijn eigenlijk wat gemene harde buiken of steken en die voel je meestal onder in je buik, liezen en kruis. Die pijn gaat vaak na een paar seconden weer weg. Het zegt eigenlijk niets over wanneer je gaat bevallen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina