dun slijmvlies

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mommy1989, Nov 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mommy1989

Mommy1989 Actief lid

Nov 4, 2011
    134
    0
    0
    Ik ben een thuisblijfmama van 2 prachtige zoons
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik heb misschien een rare vraag maar mijn gyneacoloog kon mij geen duidelijk antwoord geven.

Ik moest vandaag voor een cotrole naar de gyne en die vertelde mij dat mijn slijmvlies dun was, en dat dit dus betekende dat het een begin was van een nieuwe cyclus.. Maar nu ben ik 20 okt voor t laast ongesteld geweest dus ik heb in de afgelopen vruchtbare dagen flink geklust (zoals ze het hier noemen) en nu is dus mijn vraag hoe het dan kan dat dat slijmvlies dan zo dun is, 2wkn na de je menstruatie? Want klopt het dat er dan verder nog helemaal niks te zien is op de echo?

Ik hoop op een reactie.

Alvast bedankt

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Tijdens je menstruatie wordt het opgebouwde slijmvlies uitgestoten na je menstruatie word het weer opgebouwd, zodat tegen de tijd van de innesteling het dik is zodat de innesteling kan plaatsvinden.
    Bij een cyclus van 28 dgn: de eerste 14 dagen van de cyclus word het slijmvlies dikker, maar ook daarna nog.
    Ik weet niet hoe dik het is rond je ovulatie, dit verschilt ook per dame. Kan zijn dat dit een langere cyclus is, waardoor het dunner is nu.
    Heeft er net bevruchting plaatsgevonden is dit niet te zien op echo.

Groetjes Ineke

3. Mommy1989

Mommy1989 Actief lid

Nov 4, 2011
    134
    0
    0
    Ik ben een thuisblijfmama van 2 prachtige zoons
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik heb een normale cyclus van 28 dgn. En 20 okt was mijn eerste dag van mn laatste menstruatie. Dus daar 14 dgn bij opgeteld dan waren de afgelopen paar dagen de meest vruchtbare dagen, maar kan dat dan ook als het slijmvlies zo dun is?
    Wel heb ik sinds vandaag ontzettende zeurende pijn in mn onderbuik, kan dit er iets mee te maken hebben of is dat een teken van een eventuele bevruchting?

Ik heb al 2 kinderen maar bij beide kan ik me dit niet herineren. Bij de 2e had ik tijdens de zwschap wel dun slijmvlies en tijdens mn NOD had ik last van diaree maar verdr geen buikpijn of iets. Is het nu gewoon een kwestie van afwachten tot over 14 dgn of ?

Bedankt voor de reactie! xx

Share This Page