Hallo, Ik heb een vraag over de vroege echo die ik gister heb gehad. Ik heb tot nu toe 4 positieve testen ondanks dat ik ben zwanger geraakt door de pil heen. Gister had ik mijn eerste echo om te kijken hoe ver ik was. Op 6 okt heb ik een lichte bloeding gehad. Er van uitgaande dat dat mijn laatste menstruatie was was ik gister met de echo 4,5 weken zwanger. De gyn heeft een vaginale echo gemaakt waarop duidelijk een vruchtzakje van 6 mm te zien was. Naar mijn weten groeit een zakje vanaf 4 weken 1mm per dag dus zou ik volgens de meting 4,6 weken zijn! Dat houd in dat alles volgens schema zou groeien toch? Nou heeft de gyn gister ook mijn bloed geprikt om de hCG waardes te bepalen... diezelfde avond belde zij mij terug om te zeggen dat ik volgens de uitslag niet zwanger kon zijn punt! Ben ik nou achterlijk of wat?? De waardes vond ze te laag. Vandaag wederom een positieve test in handen. Wat moet ik hier nu mee?? Verlies geen bloed en ook geen sprake van geweest Alvast bedankt voor je reactie! Gr Magda
hoi ik kan er niet heel veel over zeggen. Het is heel raar dat je hcg in bloed te laag zou zijn als er wel een vruchtzakje te zien is en je urinetesten positief zijn. (het heeft overigens geen zin om die urine testen steeds weer te doen). Hetkan wel zo zijn dat het in een heel vroeg stadium mis is gegaan en dan heb je nog geen bloedverlies gehad. Dan is het hcg al wel te laag voor de duur van de zwangerschap en zou het dus een miskraam kunnen worden. Of dat zo is kan ik niet zeggen. Ik snap dat het heel lastig en onzeker is maar het kan nog alle kanten op. Als je meer wilt weten zou ik nog eens bellen en vragen wat het hcg dan was en wat het zou moeten zijn bij deze zwangerschapsduur. Succes! Mirjam