ervaringen borstvoeding na borstverkleining

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door FemR, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Goedenavond,

Zijn hier meiden die ervaring hebben met borstvoeding geven na een borstverkleining?
    Mijn 1ste en 2de hebben borstvoeding gekregen, daarna een borstverkleining gehad 4 jaar geleden. Mijn 3de heeft helaas geen borstvoeding gekregen, ik kreeg het niet op gang met kolven.
    Deze keer wil ik het met een neusspray gaan proberen om de tsr op te wekken, die had ik de laatste x nml niet. Wellicht is er teveel beschadigd, maar wil het toch weer proberen. Kan er niet overuit dat het niet lukt :cool: Er zijn melkkanaaltjes open, bij beide borsten.
    Zowiezo ga ik contact opnemen met een lactatiekundige, maar meer suggesties zijn altijd welkom :D

Ik hoor graag jullie ervaringen!!

Groetjes FemR

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Neem eens contact op met VBN of LLL, die kunnen je misschien helpen aan een lotgenoot. Ik weet dat er op andere fora wat moeder zijn met ervaring. PB me even voor de naam.

3. rebecca1983

rebecca1983 Nieuw lid

26 nov 2011
    2
    0
    0
    ook ik heb een borstverkleining gehad en ben benieuwd naar de ervaringen! wil het zelf ook erg graag gaan proberen

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen kolven kolven kolven! Zelf heb ik aan de ene kant operaties en bestralingen gehad en die kant werkt niet meer. Maar goed, ik heb de andere kant nog waarmee ik borstvoeding kan geven...

5. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Kruimel, dank je wel voor je berichtje! Ik heb bij mijn zoontje wat afgekolft, tot vervelends aan toe :D Maar helaas kwam er niks. Ik voelde ook geen tsr, ik denk dat ik domperidom moet gebruiken om dit op te wekken. Want stuwing had ik wel, maar er kwam niks uit, behalve 3 drupjes. Dus kolven ga ik uiteraard weer veelvuldig doen, maar heb nog wat hulp nodig om die tsr op te krijgen.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier zowel een 'mislukte' borstvoedings ervaring als een hele positieve (zie ondertitel)! Ik heb er diverse topics over gemaakt, die zou je even kunnen nalezen.

Voor het opwekken van de toeschietreflex moet je geen domperdidon hebben maar Syntocinon. Ik had te weinig melk maar wel een toeschietreflex maar ik heb geen enkel verschil gemerkt met het gebruik van Domperidon.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Domperidon s om meer melk te krijgen, syntocinon is om het er uit te krijgen.

8. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoals al eerder gemeld, om je toeschietreflex op te wekken heb je syntocinon nodig. Gebruik ik ook als ik moet kolven. Verder gebruik ik domperidon om de productie op te krikken, anders heeft dochterlief niet genoeg met die ene borst. De ander borst deed helemaal niks, wat ik ook probeerde, dus die laat ik nu voor wat hij is (met één borst lukt het ook).

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn moeder heeft 31 jr geleden een borstverkleining gehad en mijn zus zusje en ik hebben alle 3 zeker 3 maanden borstvoeding gehad :)

Deel Deze Pagina