voeden op verzoek of vaste tijden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door troetjuh, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    #1 troetjuh, 13 dec 2011
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
    Hallo
    Mijn zoontje krijgt nu op vaste tijden voeding, ik moet hem hier steeds voor wakker maken (na de fles is hij zeer actief en bijna 2 uur wakker hij huilt ook erg veel en wil niet in de box wieg of ledikant, alleen bij mama liggen
    Hij is nu 13 dagen hij krijgt 80 cc voeding maar vaak drinkt hij dit niet op (komt dat omdat ik hem wakker maak?
    hij krijgt nutrilon h.a 1
    En inflacol

verder versikt hij zich best vaak
    Ik heb een Avent fles met een 1 gaatje speen dus vanaf nul maanden
    Of kan ik beter voor een andere fles gaan

Verder is hij heel bewerkelijk met zijn armen en benen
    Inbakeren werkt vaak ook niet dan word hij gefrustreerd en ga nog harder huilen

Ik ben onder tussen ook aan het eind van me latijn, loop bijna de hele dag met een baby op me arm, want uitzich zelf slaap hij niet
    In bed leggen is ook niet echt een optie want hij blijft net zolang huilen TOT je hem pak

gisteren had hij om half 11 zijn flesje heeft 1.5 uur geruilt
    Niks werkte om hem te laten stoppen (tot we weer flesje probeerde)
    Maar ben bang dat ik nie goed doe omdat hij na 1.5 uur weer kwam bleek dus ook echt honger tehebben (maar las dat er min 2 uur tussen moet zitten) wil hem ook niet ziek maken..

Hoe werkt dat voeden op verzoek?
    En waar moet ik op letten en rekening mee houden?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Je kunt wel kijekn wat er gebeurt als je en dag op verzoek gaat voeding. Het is belangrijk om binnen de maximale hoeveelheid voeding te blijven die past bij het gewicht van je kindje. Een andere fles proberen is ook een optie, misschien werkt bijvoorbeeld de fles van tommee tippee wel voor je kindje of van Bee free.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina