Bloedverlies bij 8 weken en 3 dagen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by nijntje667, Dec 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje667

May 3, 2011
    58
    0
    0
    lekker huismoeder zijn ;)
    Hallo,

Ik ben 8 wk en 3 dg zwanger, en zou morgen mijn intakegesprek bij de verloskundige hebben, maar nu zat ik vanochtend op de wc en had ik ineens bloedverlies. Het was best dun naar mijn idee...
    Nu had ik gisteren al regelmatig steken (het leek wel op bandenpijn) aan mijn linkerkant.
    Ik kan mijn moeder nu natuurlijk net niet bereiken, mijn man is aan het werk, en om nu meteen de verloskundige te bellen vind ik ook zo wat dus vandaar dat ik hier de vraag stel of er nog hoop is dat het goed zit?

Ik heb vorig jaar een Curretage (MA) gehad, en na ruim een jaar waren we nu eindelijk weer zwanger en nu dit...

Ik zit hier nu echt in tranen achter de pc en weet niet wat te doen... Ik durf mijn man ook niet te bellen omdat hij al snel gestresst is....

Wat kan ik doen?

Groetjes,
    Ellen

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    hallo,

Met bloedverlies mag je altijd je verloskundige bellen.

Ik kan zo niet zeggen of het goed zit met de zwangerschap. Het kan komen van een gesprongen vaatje in de baarmoedermond door bijvoorbeeld drukte gemeenschap, tillen, moeizame ontlasting, sporten enzo. en dit is onschuldig.
    Maar ook van weer een miskraam maar dat zal met een echo bekeken moeten worden.

Groetjes Ineke

3. nijntje667

May 3, 2011
    58
    0
    0
    Hallo Ineke,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb gisteren de verloskundige toch maar gebeld. Ik kon meteen langskomen voor een echo, maar aangezien ik vandaag anders toch langs zou komen voor het intakegesprek, en mijn man vandaag daarvoor al vrij had genomen omdat we vandaag zowieso al een echo zouden krijgen omdat we vorig jaar een MA hadden, heb ik ervoor gekozen om nog een dagje te wachten met de echo. (Als het niet goed zit maakt dat ene dagje ook niks uit, dacht ik bij mezelf, en dan kan mijn man er tenminste bij zijn)
    Als ik veel bloedverlies bleef houden zou ik 's avonds nog even weer bellen, maar gistermiddag (en -avond) heb ik niks meer gevloeid, en dus gaan we vandaag...

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie!

Groetjes, Ellen

4. nijntje667

May 3, 2011
    58
    0
    0
    Ik wou nog even laten weten dat we gisterochtend bij de echo een duidelijk kloppend hartje hebben gezien! (Pfffieuw!) Ze kon me zelfs vertellen dat ik nog een keertje een beetje bloed mag verwachten, want ze zag nog 1 donker plekje zitten... Das ook wel fijn om vantevoren te weten! Hihihi

Share This Page