6 weken oud uren wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cathelijne81, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cathelijne81

6 mrt 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi onze baby van 6 weken kan soms uren op zijn. Hij lijkt geen honger te hebben,huilt niet en kijkt tevreden om zich heen. Hij lacht en reageert als je met hem speelt. Tot hij honger krijgt, dan gaat ie een beetje zeuren/huilen.
    We hebben het dan echt over 3 uur of langer. We geven hem alle kans om te slapen maar dat doet hij niet. Niet in bed, niet in de reiswieg, niet in de box. Alleen in de maxicosi als we reizen of soms in de draagdoek.
    Pas vanaf een uurtje of 10 savonds slaap hij in zijn bedje. En het rare is... Van 22u tot 08u slaapt hij zonder problemen in zijn bed (tussen de voedingen door).

Is dit normaal? Zijn hier oplossingen voor? Ik wil mijn kind niet continu in de MC of draagdoek hoewel t echt overdag de enige manier is om hem te laten slapen

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.704
    2.515
    113
    Bij onze eerste dochter was dat ook het geval. Ze huilde dan heel veel en was dus niet tevreden. Ik heb toen wel 3 maanden met draagzak rondgelopen op momenten dat ze huilde

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier is mijn jongste ook zo.. hij huilde nooit, maar sliep vanaf een week of 5-6 steeds minder...
    Sinds hij 4-5 maanden is slaapt hij overdag amper.
    Nu soms nog 10 minuten op een hele dag en soms helemaal niet.

Maar waarom zou je er iets aan 'moeten' doen? Mijn uk slaapt al vanaf een maand of 4 de nachten van 19:00-8:00/9:00, hij is de hele dag vrolijk en actief.. Hij ontwikkelt zich prima, dus hij heeft die slaap gewoon niet nodig.
    Kijk als ze echt duidelijk moe zijn en vechten tegen hun slaap o.i.d. dan begrijp ik het, maar als ze gewoon tevreden zijn kun/hoef je ze toch niet te dwingen?

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    lijkt me geen probleem toch? als hij alert en vrolijk enz is en hij is gewoonweg niet moe, dan hoeft hij toch niet te slapen?

5. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    waarschijnlijk heeft jouw kindje minder slaap nodig, ik zou er geen probleem van maken, als hij verder goed drinkt en gezellig is, is er mi niets aan de hand.
    Ik snap dat je verwacht van zo'n klein ukkie dat hij/zij meer slaapt. Maar dat is niet bij iedereen zo. Mijn vriendin heeft ook een zoontje die al vanaf de geboorte heel weinig overdag slaapt.

Deel Deze Pagina