Hoi dames, Ik plaats hier even mijn verhaaltje, omdat ik benieuwd ben of er meiden tips hebben... Mijn vriend en ik gaan in juni trouwen, hartstikke leuk natuurlijk. De dag na ons huwelijk gaan we op huwelijksreis naar Corsica (een weekje). Eigenlijk willen we allebei heel graag een kindje samen. Ik wil het al heel lang en vind het eigenlijk knap van mezelf dat ik het "wachten" nog steeds heb volgehouden.. maar nu lijkt er geen houden meer aan. Ik ben heel de dag met niks anders meer bezig.. Mijn bruidsjurk is al uitgezocht, dus ik 'mag' niet teveel meer aankomen. Maar goed, mijn huwelijksdag is over 4 maanden en ik ga er niet vanuit dat ik meteen zwanger ben, dus een dikke buik zal ik nog niet hebben.. Ik ben meer bang voor het "ontpillen". Zijn er meiden die voor hun trouwen gestopt zijn met de pil? Hoe lang van tevoren ben je gestopt en wat zijn je ervaringen? Zou je het weer zo doen? Bedankt! Liefs, Ctje
Ik zou dan indd 2maandjes ontpillen en gewoon in April/mei ervoor gaan! Als je dan meteen zwanger raakt heb je nog geen buikje in je mooie jurk!! Succes met het maken van een beslissing!!
wij trouwen in maart en ik ben dan bijna 16 weken zwanger , ik heb er voor gekozen om wel gewoon zwanger te raken , daar ik het ook mooie en bijzonder vind om te trouwen terwijl de kleine in me buik er toch een beetje bij is. met mijn jurk heb ik rekening gehouden dat erbij mijn buik wat meer ruimte zit zodat deze mooie zit als ik straks trouw. ik denk dat het vooral belangrijk is om te doen waar jullie jezelf goed bij voelen . de ene raakt namelijk na 1 maand zwanger en de ander is een jaar verder en wilt het nog niet lukken . in iedergeval veel plezier met de voorbereidingen.
Hier dan wel niet gestopt voor het trouwen maar al wel redelijk voordat wij er weer voor gingen. We hadden besloten om na de zomervakantie voor een 2e te gaan. Was de hormonen zal in mijn lichaam zat en ben ik juli al gestopt met de pil. Zo had ik ook de tijd om mijn cyclus weer te leren kennen. Uiteindelijk toch besloten om pas in december voor nummer 2 te gaan. Dus heb 6 cyclussen gehad om inzicht te krijgen in mijn cyclus. De vruchtbare dagen spoorde ik op met ovulatietesten en zo wisten we dat we met de rubbertjes aan de gang moesten. En in december dat we er voor gingen was het gelijk in de 1e ronde raak. Dus als je nu wilt stoppen moet je het nu doen maar dan moet je wel een tijdje nog met de rubbertjes aan de gang. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik wat eerder gestopt ben en mijn cyclus heb leren kennen.
1 augustus gaan wij trouwen.. nu zit ik in de mmm, dus hebben niet naar de datum gekeken, maar gewoon gepland. Maar ik zou idd gewoon stoppen met de pil, dan kan je 4 maanden (of korter) ontpillen en dan eraan beginnen
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Hoe lang duurt het ontpillen doorgaans? Ik lees veel over meiden die zich echt heel slecht voelen nadat zij met de pil gestopt zijn. Hoe lang moet je ontpillen voordat je 'voor het echt mag gaan'? Een kennisje van mij (zij is huisarts) vertelde mij dat het niet slecht is om meteen zwanger te worden, maar dat je beter kunt ontpillen, omdat het dan makkelijker is om uit te rekenen hoelang je precies zwanger bent. Ik wil dus in ieder geval wachten tot mijn cyclus op gang komt. Maar mochten we er daarna voor gaan, bestaat de kans dat ik op mijn trouwdag zwanger ben. Voor mij geen probleem, maar ik hoor zovaak dat meiden zich in de eerste drie maanden zo ellendig voelen. En zou de huwelijksreis dan gewoon lukken? Wat een vragen he.. Ik wil er gewoon goed over nagedacht hebben voor ik de beslissing neem.
Ieder lichaam is anders en iedereen reageert anders op het stoppen met de pil, even als het zwanger zijn. Ik heb na het stoppen met de pil wel 2 maanden een gevoelige buik gehad en nog wat klachten, die allemaal ook leken op een zwangerschap. Ik ben overigens 2 weken na onze trouwdag gestopt. Misschien is het een idee om toch te wachten tot na je trouwdag, zodat je je sowieso niet ellendig voelt door het stoppen met de pil. En wat ook een voordeel is, is dat je ook je menstruatie kunt sturen, dus je dan ook niet onverwachts tijdens je huwelijksdag of huwelijksreis ongesteld bent. Dan kan je de pil natuurlijk doorslikken. Succes met het maken van je keuze! Enne, succes met zwanger worden als het zover is! Zou gewoon nu nog lekker met je huwelijk bezig zijn, alle aandacht volop naar elkaar en ook de huwelijksreis.
Over het ontpillen, de een heeft er veel last van, de ander weinig.. Over je cyclus op gang laten komen omdat je dan beter kunt uitrekenen hoe lang je zwanger bent: tegenwoordig krijg je (tenminste bij mijn vk) 2 echo's in het eerste trimester, dus is de zwangerschapsduur redelijk goed te schatten. Bovendien heeft het ook pas echt toegevoegde waarde als je de dag van je eisprong weet om de precieze zwangerschapsduur te berekenen en die is ook bij vrouwen met een cyclus van 28 dagen niet altijd op dag 14. En ik zou je willen afraden om in de eerste maanden al in de weer te gaan met temperaturen en ovulatietesten. Wat betreft het ellendig voelen de eerste maanden, ook dit verschilt heel erg per persoon. Houd er wel rekening mee dat een van de meest voorkomende "kwaaltjes" extreme vermoeidheid is, dus je hebt kans dat je (ik weet niet wat voor een soort bruiloft jullie hebben) 's ochtends ziek boven het toilet hangt en 's avonds op het feest onderuitgezakt in de stoel zit met dichtvallende oogleden En natuurlijk ben je dan heel blij dat je zo snel zwanger bent geraakt, maar ik zou (en dat is dus heel persoonlijk) het jammer hebben gevonden als ik me zo had gevoeld tijdens mijn bruiloft. Succes met je keuze, geniet van de voorbereidingen en de bruiloft! Ennuh, begin in elk geval de maand voordat je stopt met de pil met foliumzuur slikken
Wat jessie al zegt: De ene heeft er veel last van het ontpillen en de ander niet, de een wordt snel zwanger, de ander niet, de een heeft veel kwaaltjes tijdens de zwangerschap en de ander niet...... Sinds ik met de pil gestopt ben heb ik veel last van hoofdpijn, en steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden (dus buikpijn/rugpijn, soms misselijk en heel erg moe) Als ik jou was zou ik nu stoppen met de pil, je hebt dan alle tijd om rustig te ontpillen en je cyclus op orde te laten komen. Eventueel kun je tot die tijd met condoom vrijen. Het zou toch zonde zijn om op je bruiloft ziek te zijn van het ontpillen of een zwangerschap! Geniet van de voorbereidingen en de bruiloft en succes met zwanger worden!
heey ja ontpillen kan wel even duren en 1 a 2 mnd ik ben eind aug 2011 gestop met de pil en nu nog niet zwanger ik ga nu ronde 6 in alleen de kwaaltjes van het ontpille zijn bij iedereen verschillend bij mij was het iedere keer misselijk buikpijn overgeven en dat soort dingen en dan dacht ik dat ik zwanger was testjes gedaan maar negatief nu komt mijn menstruatie redelijk optijd eerst was het 2 a 3 weken overtijd en nu weekje te vroeg maarja dat kan wel eens en hij is 2x redelijk op tijd geweest de een stopt met de pil en is gelijk zwanger en de ander doet er een poos over als je idd nu zou stoppen heb je nog niet zo'n erg buikje als het zo ver zou zijn maar je moet er natuurlijk nooit vanuit gaan dat het direct raak is xxx
Ik zou eerlijk gezegd nog even wachten met stoppen met de pil. Stel nou dat je wel snel zwanger bent (komt vaker voor dan je wellicht zou denken) dan is de kans aanzienlijk dat jij je beroerd voelt op je trouwdag. Die eerste maanden zie je misschien nog niks aan de buitenkant, maar voelt een zwangere des te meer. Vermoeidheid, misselijkheid, duizeligheid: zit je allemaal niet op te wachten op je trouwdag. Ontpillen heb ik nooit last van gehad. Ben gewoon op een dag niet meer aan een nieuwe strip begonnen (na ongeveer 12 jaar pilgebruik) en heb nergens last van gehad. Meteen een normale cyclus. Wij hebben toen 4 mnd andere AC toegepast, en na 2 echte rondes was ik al zwanger.
Ik zou ervoor gaan. Ontpillen heb ik in ieder geval nooit last van gehad en heb ook nooit last gehad van zwangerschapskwaaltjes. Tuurlijk is ieder lijf anders en je weet het nooit, maar als jullie er beiden achter staan, gewoon stoppen en zien wat er van komt. Succes!
Hoi, wat leuk dat je gaat trouwen! van harte gefeliciteerd en geniet ervan, de dag is zo voorbij(ben zelf in april 2011 getrouwd). Je hebt het over ontpillen; Ik ben in sept. gestopt. had er behoorlijk last van. Iedere vrouw is natuurlijk anders. Dus jij hoeft er echt geen extreme last van te hebben. Zelf heb ik 'm meer dan 10 jaar geslikt en kreeg steeds meer klachten. Nou ja, we waren getrouwd en willen niet meer zo lang wachten met een 1e kindje. Dus gestopt met dat ding. Het leek wel of ik af moest kicken; gevoel dat ik steeds ongesteld moest worden en weken achter elkaar knallende koppijn. Gelukkig na 2 maanden over. Ik WAS regelmatig, 1e 2x op zelfde datum ongesteld geworden, daarna verschoof het een paar dagen. Nu zit ik nog steeds te wachten op ongesteldheid, heb wel symptomen, maar geen bloed en kramp. Tis dus ff afwachten of ik regelmatig ga worden. We hebben wel "rubbertjes" gebruikt, maar dat vinden we allebij waardeloze dingen, dus nu oefenen we zonder, mocht ik spontaan zwanger worden, dan is dat mooi meegenomen! Heel veel succes met de voorbereidingen en mocht het je zonder pil niet bevallen, dan kun je 'm toch zo weer gaan slikken? heb je in ieder geval geen klachten tijdens je trouwdag, want die is veels te kort om te laten verpesten door hoofdpijn/buikpijn of wat dan ook!
Lastige keuzes. Je weet helaas gewoon niet hoe het zal lopen, last van ontpillen, snel zwanger, veel kwaaltjes? Niemand zal het je kunnen zeggen. Ik herken wel heel sterk je dilemma. Dat hadden wij ook. De trouwdatum bijna een jaar van te voren vastgesteld en in dat jaar een groeiende kinderwens. Uiteindelijk heb ik het niet zo goed aangedurfd en heb (met moeite, dat wel ) en toch gewacht tot vlak voor bruiloft. Een maandje van te voren gestopt met pil. Achteraf ben ik erg blij met mijn keuze. Ik was namelijk meteen zwanger in ronde 1, op dag van bruiloft 4 weken dus en tijdens de huwelijksreis het groeiende besef dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn (dikke paniek overigens! Ik had echt zoiets, wat heb ik gedaan, help!). Tweede week van huwelijksreis toenemend last van kwaaltjes, erg moe, waardoor we niet alles hebben kunnen ondernemen wat we wilden en eten lastig werd voor mij. Heb me de gehele zwangerschap erg moe en belabberd gevoeld en had dus nooit de feestdag kunnen hebben zoals ik hem nu wel heb gehad. Mijn 2e zwangerschap al voor NOD veel last van kwaaltjes, zijn 9 zware maanden geworden. Nu voor de miskraam ook al voor NOD veel last, dus zwanger zijn en ik is verre van makkelijke combi. Veel succes met je keuze en veel plezier met op je bruiloft!
Een mede bruidje Ik ga zelf in mei trouwen! En zoals je aan mijn handtekening kan zien gaan wij er na dit cylcus voor! Het is dan 3 maanden voor onze bruiloft. Ik ben al wel een half jaar gestopt met de pil. Wilde het 'ontpillen' achter de rug hebben. Ik heb hier overigens helemaal geen last van gehad. Had gelijk weer een regelmatige cyclus en voel mij juist veel beter zonder die hormonen. WIj kiezen er bewust voor om 3 maanden voor de bruiloft te beginnen. 1. omdat het wel eens een tijdje kan duren, you never know 2. als het meteen of snel raak zal zijn, zijn we super blij het is zooo welkom 3. we vinden het ook wel heel bijzonder als er een kleintje in mijn buik zou zitten als we trouwen 4. Met 12 weken kan je het buikje nog wel verbloemen in je jurk (ik heb ook expres een jurk met vetersluiting genomen, dus er is wel speling in de maat) Bij ons is het verlangen te sterk om nog te wachten tot de bruiloft! We willen het immers allebei zo graag! Natuurlijk loop je het risico je minder te voelen op je bruiloft, maar dat hoeft niet! Hier wint het hart het van het verstand. Wij gaan ervoor Succes met je beslissing en geniet van alle voorbereidingen van de grote dag!
ik ben er pas na mijn huwelijk voor gegaan. Ik wilde gewoon 3 dingen niet op mijn huwelijk -ongesteld zijn (kan je niet zo goed plannen als je niet aan de pil bent) -moe en misselijk zij (die eerste drie maanden kunnen echt vreselijk zijn, dat moet je niet onderschatten. Ik ken iemand die op haar eigen huwelijk de halve dag heeft moeten gaan liggen steeds omdat ze het niet trok) -niet kunnen drinken Ik trouw maar een keer. Het koste een hele berg geld en dan wilde ik het ook goed. Ik ben overigens ook pas na mijn huwelijksreis met de pil gestopt. Ook omdat ik niet ongesteld wilde worden en we niet zeker wisten of we in een gebied in zuid afrika zouden komen waar we malariapillen zouden moeten slikken (hadden ze wel mee) en dat mag niet als je zwanger bent.
officieel bestaat ontpillen niet he... de hormonen van de pil zijn direct uit je lijf na de onttrekkingsbloeding. Maar goed lees toch regelmatig dat het voorkomt. En ik weet niet wat voor jurk je hebt, maar ik had zo een jurk dat ik echt niet in mijn eentje naar het toilet kon. Ongesteld had ik me echt niet fijn gevoeld... plus dat ik doodsbang zou zijn voor bloedvlekken op die witte jurk.
Ik ben pas 2 jaar na de bruiloft gestopt met de pil. Toen wij gingen trouwen waren we nog niet zo met kinderen krijgen bezig. Na het stoppen met de pil ben ik meteen zwanger geraakt. Ik heb een heerlijke zwangerschap die ik iedereen wil toewensen! Maar ook ik heb de eerste 12 weken ( tussen 6 wk en 12 wk ) last gehad van misselijkheid. Wel weinig overgeven en dergelijke, maar toch niet helemaal lekker in je vel zitten en erg moe zijn. Ik heb zo'n fantastische bruiloft gehad en dat zou ik niet hebben gehad als ik zwanger was geweest destijds. Dus als je echt wilt genieten van je bruiloft en je eventuele zwangerschap zou ik me eerst lekker storten op de bruiloft en daarna pil weggooien en er samen lekker voor gaan! (Y)