vraagje>>>

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door CHafie, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CHafie

CHafie Lid

26 feb 2007
    22
    0
    0
    Student
    Rotterdam
    hallow :) ,

ik zal me even voostellen ben chav en ben 20 jaar oud ik ben nu 35 wken zwanger en had een paar vraagjes.
    Is de uitgerekende datum de 38, 40 weken of de uiterste 42 weken? Sommige mensen zeggen dat je rekening moet houden met 2 weken ervooor en erna.
    En dan had ikk nog een vraagje...
    Als ik naar buiten ga en ik loop zelfs als ik soms lig oop de bank kan ik hele harde steken in me schaambeen krijgen hoord dat,en wat is dat?soms heb ik zelfs het gevoel dat de baby eruit valt.
    Ik heb ook last van een gele afscheiding weer ik was naar huisartsenpost (gynecoloog)geweest en ze hadden mij een vaginale pil ervoor gegeven,ze zeiden wel dat het misschien wel terug kon komen en nu is het er weer :( wat kan ik het beste doen? wordt ik nu overgeplaats naar een gynecoloog?wanneer gebeurd dat eigenlijk?

Ja ik weet dat ik nogal wat vragen heb maar het is ook zon drukke tijd en ik hoop dat je me vraag snael en duidelijk kan beantwoorden

alvast bedankt_______________________________________________

groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Chav,

ben je al bij de gyn onder controle of gewoon bij de verloskundige? Als je namelijk weer last hebt van geleige afscheiding kun je het beste even de huisarts bellen morgen. Hij kan je ook een medicijn voorschrijven. Daar hoef je niet voor naar de gyn.

De periode waarin je normaal mag bevallen is tussen de 37 en 42 weken. Dus 3 weken vóór en 2 weken ná je uitgerekende datum. Als jeniet binnen deze periode bevalt wordt je overgedragen aan de gyn en kun je niet onder leiding van de vk bevallen.

De steken die je voelde zijn indalings steken, waarschijnlijk in combinatie met bandenpijn. Dat kan samen een hele grote druk op je onderkant geven. Kan helemaal geen kwaad, maar doe het dan rustig aan als je het weer voelt.

Als je de huisarts belt, kun je ook gelijk even vragen of je je urine even kunt laten nakijken op een blaasontsteking. Daar kun je namelijk ook hele erge steken in je liezen van krijgen.

Groetjes Brigitte

p.s. wil je niet meer in vetgedrukte letters typen, is niet nodig.

Deel Deze Pagina