Hoi Mijn vriend en ik zijn al 13 maand bezig om zon wondertje op de wereld te zetten. Zonder resultaat. Bij vrienden van me was het direct raak. Bij andere na een paar maanden. Mijn hoop ging langzaam weg Onglangs ben ik bij de gyneacoloog geweest (hier in België). Ik heb te horen gekregen, na een inwendige echo, dat ik polycystische eierstokken heb. Ik ben er nogal van geschrokken én mijn wereld stortte in. Straks valt mijn grootste droom in het water! Nu, moet ik enkele bloedonderzoeken ondergaan, op de 3e dag én de 21e dag van mijn cyclus + een foto van mijn baarmoeder. Hoe krijg je polycystische eierstokken? Is dit erfelijk? Een ziekte? Hoe is te verhelpen? Zal ik nog kinderen kunnen krijgen? Op consultatie was ik zodanig in de war én bedroefd dat ik al deze vragen niet meer kon stellen maar enkele dagen achteraf begint het besef. Help me! Liesje25
Hoi Liesje25, Ik kan me voorstellen dat het wel even schrikken was. Met PCO (poly cysteus ovariumsyndroom) kun je wel degelijk zwanger raken, al zal het niet heel makkelijk gaan. Ik wil je adviseren eens op de volgende site te kijken. Dat is de site van de vereniging voor gynaecologen en er staat een hoop over beschreven. http://www.nvog.nl/files/pcos_.pdf Groetjes Brigitte