Beste verloskundige, Iets meer als een jaar geleden ben ik van mijn prachtige zoon bevallen. Ik heb mijn bevalling als een zéér mooie en gelukkige moment in mijn leven ervaren. Het is welliswaar niet allemaal goed gegaan, ik scheurde helemaal uit. Recht naar beneden voorbij mijn anus en ook naar boven beide kanten op. Een beetje als de letten Y Ben gelijk operatief behandeld en erg snel genezen had ook nergens last van, bahalve af en toe met het ophouden van de urine. Na een inwendig onderzoek blijkt dat het van binnen allemaal niet helemaal zit zoals het hoort. Zelf heb ik geen last tijdens het vrijen. Mijn schaamlippen missen beide een hoekje en het zit allemaal was strakgetrokken. Ik heb zelf geen problemen hiermee, ervaar geen pijn en beschouw mezelf nog steeds als mooi. Het lichaam vertelt namelijk een prachtig levensverhaal nl dat van onszelf. Nu is mijn vraag, omdat ik heel graag nog een kindje wil krijgen, Was is de ervaring van een vrouw die moet bevallen met zoveel littekenweefsel. Of is het advies om een keizersnee te doen. Of is inpnikken een optie... of wordt dit op de dag van de bevalling gedaan.??? Wat zijn de ervaringen van andere vrouwen/lezers?? Excuus voor de sappige detaills Gr.
Hoihoi, Wat beschrijf je het mooi! Het is geen reden om per keizersnede te bevallen. Het word eigenlijk op het moment superme bekeken. Er kan uit voorzorg een knip worden gezet maar er is uit onderzoek bewezen dat dit een totaal ruptuur zoals we dat noemen niet tegen kan houden. Gelukkig heb je er weinig klachten aan over gehouden! Imke
Hoi Imke, Wat een opluchting.. Gewoon bevallen op de normale manier lijkt past het best bij me. Nou ik ben ook blij dat ik er niets naars aan heb overgehouden ..