opgezwollen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bianca, 2 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    hallo,

ik heb sinds dinsdag een te hoge bloeddruk dus moet veel rusten. Ik had soms een beetje last van opgezwollen handen en een lichte hoofdpijn. Maar vandaag staan mijn handen en voeten goed opgezwollen en heb ik een raar licht gevoel in mijn hoofd. Erg vervelend.
    Kan dit kwaad? of hoort dat er gewoon bij?
    Mijn bloedresultaat was in orde en de dag nadien was mijn bloeddruk al wat beter.
    Mijn huisarts zegt dat dit kan wijzen op een aankomende bevalling. :confused:

Kan u mij wat meer inlichtingen geven?

Al heel erg bedankt

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Bianca,

Aan het einde van de zwangerschap gaat je lichaam de zwangerschap zwaarder ervaren, dit kan je lichaam laten zien door je bloeddruk te laten stijgen. Op het moment dat je lichaam het te zwaar vind zullen je nieren eitwitten doorlaten, dit is te zien in je urine. In het bloed word gekeken naar je lever functies.
    Krijg je klachten van hoofdpijn, tintelingen, pijn boven in je buik als of er iemand een riem aantrekt of van sterretjes zien dan moet je contact opnemen met je v erloskudnige/huisarts.
    Je ziet heel vaak dat je bloeddruk aan het einde van de zwangerschap stijgt. Ik weet niet wat je bleoddruk was maar is je onderdruk 90-95 dan zal de verloskundige je wat frequenter willen zien om je bloeddruk te meten en je urine te controleren.
    Heb je wat aan deze info of wil je nog meer weten? Dan hoor ik het wel.

Groetjes imke

3. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik ben bij de gyne geweest omdat ik het gevoel had dat ik ging flauwvallen. Mijn urine was in orde, mijn bloeddruk viel mee (9/14). Hij heeft mijn bloed getrokken en daar weet ik morgen de uitslag van. Ik moet morgen foto's laten nemen van mijn bekken omdat ons ventje niet indaalt en mijn baarmoederhals al verweekt is. Dat kan ook voor een hogere bloeddruk zorgen doordat er teveel druk wordt beoefent ofzo! Als mijn bloed slecht is en het is gevaarlijk wordt ik ingeleid.

Tja, nu moet ik gewoon rusten en afwachten tot morgen.
    Toch bedankt voor je uitleg.

Deel Deze Pagina