Muziek maken tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MusicMumEm, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MusicMumEm

6 mrt 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje, ik speel hobo bij een harmonie. Ik ben uitgeteld op 29 juli en ik wilde graag weten tot hoelang ik mag blazen voor de bevalling. Kan dit schade opleveren? Bij mijn eerste dochter ben ik ruim op tijd gestopt (toen ik 10 weken was), ik was toen heel misselijk en moe. Nu voel ik me goed maar ik heb een belangrijk concert op 26 mei, ze vragen nu dus of ik mee doe, want ik ben 1e hobo en dan moet je zo nu en dan solo's spelen. Als ik er niet kan zijn, moet iemand anders dat doen.

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

zolang jij je goed voelt is er geen enkel bezwaar om te blijven spelen. Geniet er lekker van en speel maar een mooie solo de 26e mei!

Mirjam

3. MusicMumEm

6 mrt 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt, bij deze zelfde harmonie zit een andere vrouw die vorig jaar bevallen is, ik weet dat zij moest stoppen met spelen ongeveer 4 weken voor de bevalling omdat ze dan veel druk op haar buik kreeg en soms harde buiken kreeg. Is dit een wijs besluit, zou ik dat ook moeten doen?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je geen last hebt van harde buiken hoef je niet te stoppen. In principe krijg je geen harde buiken van blazen. Maar als je ze veelvuldig hebt kan het misschien wel verergeren als je veel blaast. Het is geen reden om sowieso te stoppen bij 36 weken. Er zijn genoeg musici die doorspelen tot ze bevallen. Kijk gewoon hoe het bij jou loopt.

Mirjam

Deel Deze Pagina