Morgen moet ik om 21 uur Pregnyl spuiten voor mijn 2de ivf poging. De punctie vindt dan plaats op maandag morgen 9 uur. Ik lees vaak dat bij sommige ziekenhuizen 10.000 eenheden (2 ampullen) worden gespoten terwijl ik maar 1 ampul moet spuiten. Waar zit dat verschil in? Hoeveel ampullen/eenheden Pregnyl moesten jullie spuiten voor de punctie? Gr Noekie
Ik weet niet waar het verschil in zit maar ik zit in een icsi behandeling nu en ik moet 5000 pregnyl spuiten voor de punctie. Succes meid! Groetjes jopa
Hier was het eerst 10.000 IE, maar later is dat veranderd in 5000 IE. Pregnyl heeft bij IVF-ICSI als doel om de eicellen los te maken in de follikel, zodat ze makkelijker op te zuigen zijn. Een lagere dosis is daarbij voldoende, want ze moeten natuurlijk niet springen. Succes met de punctie!
ik heb voor onze eerste ICSI punctie 1000 eenheden pregnyl gespoten geen idee waarom.. bij iui had ik altijd 5000 eenheden en op dag 3,6 en 9 nog 1500 eenheden. xxx
5000 eenheden spoot ik bij alle drie de pogingen . Sluit me aan bij wat jippie zegt. Meis hoe is de punctie gegaan ?