Vraagje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door goldy, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje drinkt per voeding 10 minuten aan 1 borst. Ik heb heel veel melk die er heel snel uit komt en daardoor heeft hij na de voeding er nog vrij lang last van, spuugt dan ook veel terug. De wijkverpleegkundige adviseerde mij om voor de voeding eerst de druk eraf te masseren. Dat heb ik nu steeds gedaan maar dan moet ik wel eerst aanleggen zodat de toeschietreflex komt en dan kan ik het zo opvangen in een bakje (het is zo`n 10 cc per keer). Maar ik vind dat zo`n gedoe tijdens de voeding (zoontje word dan natuurlijk onrustig omdat hij wil drinken). Nu zit ik te denken om een kolf te kopen en dan voor de voeding even die druk er af kolf. Maar dan ben ik bang dat ik de productie nog meer op gang ga brengen. Is dit zo?

Dus wat kan ik het beste doen? Gewoon zelf de druk er af masseren of met een kolf gaan proberen?

Het helpt iig wel om de druk er af te halen want daarna kan hij gewoon rustig drinken en heeft hij na de voeding niet steeds zo`n last er van.

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Volgens mij geef je het antwoord zelf al. Het lukt door de druk er af te masseren, dus waarom zou je geld uit gaan geven aan een kolf?

3. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Omdat ik het onhandig vind om tijdens de voeding tussendoor te gaan masseren. En ik heb zowiezo over een tijdje toch een kolf nodig.

De kolf is dan voor dit moment ook alleen bedoelt om even de druk er af te halen.. maar dan kan ik dat echt vóór de voeding doen en hoef ik hem niet eerst aan te leggen. Snap je het een beetje haha?

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
  5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat het wel meevalt met productieverhogend als je even de ergste druk eraf haalt. Als je het makkelijker vindt om dat met een kolf te doen, zou ik dat gewoon doen. Denk dat een handkolf daar het makkelijkst voor is. Als je voor je werk ook moet kolven (is vaak elektrisch het makkelijkst) is misschien de Avent Isis Iq Uno iets voor je, kun je zowel als hand- als elektrische kolf gebruiken.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ook met die 10cc opvangen hou je je overproductie in stand.

Op borstvoeding.com staat een artikel van Gonneke van Veldhuizen over de aanpak van hyperlactatie (te veel melk). Als je die stappen volgt kun je waarschijnlijk over een aantal dagen al met minder gedoe voeden.

7. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties.

Ik zal het artikel eens opzoeken, dankjewel!

8. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Hoi!

Ik heb eerlijk gezegd in het begin ook de eerste hoge druk er af gekolfd (anders verslikte hij zich gewoon of hij kreeg te tepel niet te pakken door de spanning). Ik moet ook erbij zeggen dat ik ontzettend veel produceer (ik kolf soms uit 1 borst al 220 cc :)) maar hij drinkt ook 240 cc per voeding.
    Maar naarmate hij het drinken uit de borst meer onder de knie kreeg heb ik het niet meer gedaan. Ik heb ook het idee dat ie er zelf ook beter mee om kan gaan. Hij verslikt zich nog wel eens in het TSR die tijdens het drinken opkomt maar verder niet.

Ik heb het toen ook met de handkolf gedaan....das alleen even inknijpen en dan loopt het er al uit.....voor mij ging dat ideaal.

Succes!

Deel Deze Pagina