Wie herkent dit of kan me gerust stellen. Ik heb een heerlijke zwangerschap, nooit problemen. Nu ineens anderhalve week voor de uitgerekende datum is mijn bloeddruk hoog. Eerste meting 90/150, tweede meting 85/145. Moet nu morgen terug komen om het nog een keer op te meten. Er is iig geen eiwit in mijn urine gevonden ( ook al had ik maar 3 druppeltjes plas). Bah maak me zorgen en dat is natuurlijk ook niet goed.
Bij beide jongens gehad. De laatste week bloeddruk omhoog... Voor n ctg naar het z'huis gemoeten en urine bleef schoon. Ze zeiden toen wel dat ze evt eerder voor inleiden zouden kiezen, dat ik max. Tot 41 weken zou lopen. En ze kwamen om de dag (ook op zondag) thuis m'n bloeddruk meten. Uiteindelijk zijn ze mooi op tijd spontaan geboren (40+1 en 40+3)
Had ik vorige week ook even. Ik moest voor verder onderzoen s middags naar zh. Daar waren alle tests en zelfs de bloeddruk weer normaal. Controle een paar dagen later was ook okee. Het hoeft dus niets ergs te zijn. Belangrijk is dat je let op signalen zoals beweeglijkheid van de baby, tintelingen in je vingers, pijn in je bovenbuik.
Had ik ook en ben 3x in een week geweest. En vorige week ineens weer gedaald. Dus kan alle kanten op! Succes en ik hoop dat hij gelijk blijft of zelfs weer daalt!
Heb precies t zelfde gehad! Bovendruk is noe zo belangrink want die kan beinvloed worden door spanning onderdruk zullen ze meer naar kijken. Gewoon goed in de gaten laten houden en niet te druk make.
Het is iets om in de gaten te houden maar het kan al komen door een simpel verkoudheidje wat je onder de leden hebt dat je bloeddruk tijdelijk hoger is. Ik heb tijdens m'n eerste zwangerschap es een hogere meting dan normaal gehad, leek om niets: de volgende ochtend werd ik wakker met een hoofd vol snot en een fikse verkoudheid. De week erna was alles weer normaal. Ook een keer bij heel warm weer gebeurd, het blijft een momentopname natuurlijk.
Het kan een voorteken van een naderende bevalling zijn, maar je zou ook alsnog een beginnende zwangerschapsvergiftiging kunnen krijgen. Hou jezelf qua klachten goed in de gaten en zeker niet twijfelen om te bellen. Hier de vorige keer vanaf 35 weken een hoge onderdruk en uiteindelijk met 39 weken ingeleid ivm beginnende zwangerschapsvergiftiging. Nu begint mijn bloeddruk sinds week 37 ook weer hoger te worden. Maar vandaag weer vrij netjes. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen. Succes met de laatste loodjes en hopelijk komt je kleintje snel!