We hebben op 6 april IUI gehad en zouden dus gister 6 weken zwanger zijn. Nu heb ik vrijdag een paar druppels rood bloed aangetroffen met afvegen en een beetje bruin bloed. De huisarts heeft me doorgestuurd naar een verloskundige. Helaas was er op de echo nog niets te zien. Er was geen vruchtzakje zichtbaar, dus moesten we rekening houden met een vroege miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gelukkig de donderdag en vrijdag alleen oud bloed verloren (slechts enkele vlokjes) en zaterdag was er weer een klein beetje vers bloed. De verloskundige heeft nogmaals gekeken en zag een vruchtje zitten met een kloppend hartje. Volgens de meting zouden we op 5,2 weken zitten ipv 6 (vreemd bij iui?) We waren opgelucht, maar moesten wel kritische en reeel blijven en weten dat bloedverlies alsnog kan duiden op alsnog een miskraam. Vandaag heb ik weer wat meer bloed verloren en zitten we vol zenuwen. Morgen terug naar der verloskundige en hopen dat er nog steeds een mooie vrucht zit inclusief hartaktie. Maar het bloedverlies zint me niet en ook niet dat het vandaag was meer is. Maar ik heb werkelijk geen idee wat ik kan verwachten. Heb natuurlijk wel (vers) bloed verloren. Ik heb wel menstruatie-achtige pijn, maar geen kramp. En er was wel een vruchtje met kloppend hartje te zien... Wilde mijn verhaal gewoon even kwijt en misschien zijn er mensen die in soortgelijke situaties zitten of hebben gezeten. [/COLOR][/FONT]
Het kan beide kanten op.. Ik heb bij alle 3 van mijn zwangerschappen bloedverlies gehad, het meeste bij deze zwangerschap..
He jakkes wat vervelend! Het kan alle kanten op. Ik hoop dat dit een plakbeeb is! Het kan dat je beeb later is gaan delen, hoor je heel vaak, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Ik weet niet of je mijn ervaring wilt horen, maar anders moet je er maar 'over heen lezen'. Dat heeft namelijk geen positieve afloop. - Woensdag start roze verlies - donderdag rood + echo met vruchtje van ong. 5.3 week - vrijdag beetje bruin - zaterdag roze - zondag rood met stolseltjes +kramp - maandag ochtend rood +echo met kloppend hartje - maandag middag fikse krampen, heeel veeel bloed, grote stolsels - dinsdag echo; vruchtje weg Bij mij werd het dus een miskraam. Maar dit hoeft niet. Deze zwangerschap ook meerdere malen bloedverlies gehad, maar nooit heeel veel en nooit meerdere dagen achterelkaar. Succes!
Had je ook meerdere dagen wat bloedverlies? Ik nl op woensdag 2 druppels vers en zaterdag en vandaag wel weer wat. Gister was onze kleine kabouter iig aanwezig en liet zich zien. Ben behoorlijk zenuwachtig voor morgen! Probeer er neit te veel mee bezig te zijn, maar toch ben je je bewust van alles wat je voelt in je buik en elke veeg na het plassen. *Fingers crossed*
Ik heb bij de innesteling (3 á 4 weken zwanger) een aantal dagen bruin verlies gehad. Bij week 12 een dag wat roze verlies ' Bij week 14 meerdere dagen veel roze verlies (vaginale infectie) enz. Meestal alleen 's ochtends of na de grote boodschap. Bij mij is het bij deze zwangerschap dus een gesprongen adertje en dat kan flink bloeden! Bij de mk begon het op woensdag en werd het steeds meer. Ik moet zeggen dat mijn gevoel vanaf de dag dat ik testte al niet goed was. Ik was dan ook niet verbaasd dat het 'mis' was. Maar bij een kloppend hartje is de kans dat het misgaat al flink afgenomen hoor! Helaas zat ik toen net aan de verkeerde kant van de percentage's. Hoe laat moet je morgen?
We hebben morgen om 16:00 een afspraak, dus het duurt morgen nog even voor we meer weten... Een lange dag zal het worden Ik hoop dat alles gewoon goed is morgen. Gister was hij er tenslotte wel de dreumes. Ook al zeggen mensen dat het bloeden geen kwaad hoeft te kunnen, is het toch erg spannend allemaal!
Kan idd 2 kanten uit gaan, killing he, die onzekerheid. Ik hoop dat het de goede kant op gaat...Kan makkelijk, ook bij IUI dat het langzamer gedeelt is en later ingenesteld. Bij mijn 5 missed abortions begon het helaas altijd wel zo..onzekere echos, wel hartjes die het deden, maar bv pas later dan verwacht, klopten te langzaam, groei was niet goed enz enz... Ik heb nooit maar dan ook nooit een krampje of steekje gehad, en nooit een druppel bloed gezien. Hou nog even moed. Het kan gewoon goed gaan!! Je hebt trouwens wel al heel snel weer een nieuwe echo! Meestal zit er wel een week tussen om goed de groei te kunnen beoordelen.
Vanmorgen geen nieuw bloed verloren, geen buikpijn en nu de uren tellen! Ja, waren woensdag geweest en toen had ze een afspraak gemaakt voor maandag (in de hoop dan wel iets te zien omdat ze toen niks zag) en zaterdag was er tussen gekomen ivm bloed. Dus vandaag gaat ze nogmaals kijken of de kleine nog op zijn plek zit en goed zijn best doet!
Spannend meid! Hierzo ook iemand met regelmatig wat bloedverlies. Meestal niet zoveel maar bij 6+4wk fors en helderrood. Nu is het zo goed als gestopt alleen met harde ontlasting nog wat rozig bij afvegen. Bleek waarschijnlijk vaatje van de baarmoedermond te zijn. Tot op heden ziet alles er prima uit! Kleine groeit goed op schema en hartje klopt mooi. Heel veel succes!
ik zou je geen zorgen maken , ik ben heel wat bloed verloren de eerste zwangerschap (en gewoon ongesteld geworden de eerste 3 maanden) en bij de tweede non stop beetjes bloed tot wel 11 weken en ze zit hier naast me te kleuren dus alles is goedgekomen... succes!
He sabine. Iig een goed teken dat het hartje klopte. Maar dan ben je ook zeker verder dan 5w2d. Want voor zover ik weet en begrepen heb gaat het hartje op zijn vroegst pas met 5w5d zichtbaar kloppen. Dus ik heb goede hoop. Iig heel veel succes en sterkte vanmiddag. Xxx joyce
Trouwens iets afwijken van 6 weken kan makkelijk, ik weet ook precies de dagen maar toch verschilde het iets (laat innestelen (wat ook je bloeden kan verklaren) het gaat niet allemaal volgens het boekje (gelukkig maar)
Ja 6 april is de IUI geweest, dus zou nu afgelopen vrijdag 6 weken moeten zijn. Maar kan ook iets jonger zijn ivm later innestelen/delen. Het was ook allemaal heel minimaal hoor wat er te zien was. Ze zag eerst een vruchtzakje met een heel klein puntje en toen we goed keken, zagen we het kloppen. Ze had de afmeting in de computer ingevoerd en volgens de berekening zou het 5,2 zijn. Dus we moeten afwachten. Verlies ook vandaag kleine beetjes bloed, maar verder geen buikpijnen ofzo. Het is inmiddels half 12, dus nog een paar uurtjes wachten... Ik ben verschrikkelijk aan het duimen, maar hoop en verwacht stiekem dat de kleine gewoon lekker aan het groeien is...
Tot dusver allemaal alvast hartstikke bedankt voor het reageren en de succeswensen. Zo kom ik mijn tijd tot ik weer naar de VK kan goed door!
Het kan 2 kanten op, het zegt niet. Ik heb bij een aantal miskramen ook geen pijn gehad en bij mn zoon met bloedverliest juist wel en toch was alles goed. Ik bleek bij 2 van mijn kinderen ook een week korter te zijn terwijl dat eigenlijk niet kon, wist wanneer mn eisprong was! Volgens de gyn kan het wel degelijk dat het even stil staat in groei.
Spannend, hoop dat je goed nieuws krijgt vandaag! Ik heb zelf nooit gebloed, maar heb zovaak van mensen gehoord dat ze wat bloed hadden in het begin, dat ik denk dat het meer voorkomt dan niet, zeg maar. Een kloppend hartje lijkt me sowieso heel goed nieuws.
het is zoiezo onder de 8 weken ook niet goed precies te meten hoever je bent, 1 mm is al een paar dagen en die kan je er al snel langszitten natuurlijk, ik geloof dat mijn gyn zei dat je pas echt een beetje kan kijken met 8-9 weken qua termijn de rest blijft een beetje gokken maar hartje kloppen is een hele belangrijke stap!
Is het zo dat als het hartje eenmaal in aktie is gesignaleerd de kans op een miskraam kleiner is? Ik hoop het beste want ondanks dat ik bloed verlies, nog steeds geen kramp, slijm/stolsels en we hebben een kloppend hartje gezien! Dus wie weet verlies ik om een andere reden bloed. Al zou ik neit weten waar dat vandaan komt :S *Nog 2 uurtjes*