Zijn er mama's die zich na de bevalling hebben laten helpen (om niet meer zwanger te kunnen worden)? Ben er wel over na aan het denken maar weet niet of dat gaat
ik weet wel dat het kan, maar zelf heb ik dat niet! Geen ervaring mee, ken vooral mannen die dat doen!
Maar je bent toch nog hartstikke jong? Ik zou het zelf never nooit niet doen.. Dadelijk krijg je spijt ofzo..
volgens mij doen artsen hier heel moeilijk over onder je 30e.... waarom laat je partner zich niet helpen? suc6 met deze zwangerschap in elk geval
Je kan beter je partner laten doen want daar hebben ze een techniek voor dat het eventueel wel weer terug gedraaid kan worden. Maar zo jong zullen de artsen never nooit doen!
kijk op www.sterilisatietest.nl daar kan je een test doen of je het wel echt wilt en je kan op deze site informatie aanvragen. ik ben er ook erg mee bezig sterilisatie bij de man naar operatief herstel 20 tot 40 % kans op weer vruchtbaar naar operatie sterilisatie bij de vrouw naar operatief herstel 40 tot 85 % kans op weer vruchtbaar naar operatie Sterilisaties worden niet meer standaard vergoed. Dit betekent voor veel mannen en vrouwen dat de kosten voor eigen rekening komen (ca. 500 tot 1200 voor de vrouw en ca. 275 tot 410 voor de man). misschien heb je er wat aan groetjes van patricia
Nou ik wil het laten doen omdat het voor vrouwen beter ongedaan gemaakt kan worden (zoals patricia ook zegt). Maar wist niet dat het zoveel geld kost en dat je het zelf moet betalen
Bij sterilisatie moet je eigenlijk uitgaan van een definitieve anticonceptie. Er zijn natuurlijk slagingspercentages voor hersteloperaties, maar de kans dat het niet lukt is altijd nog groter! Waarom niet een middel wat meerdere jaren werkt, zoals een spiraaltje of implanon? Maar als je het echt zeker weet, laat je dan niet wegsturen met woorden als "je bent te jong", als jij het wil, wie is dan de arts om te bepalen dat het niet mag. Groet van Kiki
Jeetje.. je bent idd nog zo jong.. maar als je echt wil, dan wil je het ook... daar kan een arts je dan niet vanaf brengen. Mijn man is nog geen 30 en wilde zich laten stereliseren.. Hij kreeg 6 maanden bedenktijd.. (die zijn inmiddels voorbij en nu heb ik besloten voor anti-conceptie te gaan gebruiken) Ik vind hem nog te jong .. wie weet willen we nog een 3de over een paar jaar! Mag ik vragen waarom je aan sterilisatie aan het denken bent? Je bent nl net pas zwanger van je kindje.. was dat niet helemaal de bedoeling en wil je daarom dat voor een volgende keer voorkomen op deze "definitieve" manier?
Steriliseren van de vrouw is een beetje 'uit' en wordt niet veel meer gedaan. Tegenwoordig bieden ze de Mirena spiraal aan, heel betrouwbaar en goede resultaten, de meeste vrouwen worden na een tijdje niet meer ongesteld en hij kan 5 jaar blijven zitten. mirena.nl kan je er alles over lezen.