Vandaag was ik jarig, en hoewel ik t niet vierde, dat doe ik nooit echt en ik verwacht binnen hooguit een maand iedereen ook alweer voor kraambezoek uit te kunnen nodigen, kwamen mijn ouders en broertje met vriendin langs. Ze bleven eten - mijn uitnodiging. Ik ben alleen nog een beetje geschokt dat zelfs mijn moeder niet een keer hulp heeft aangeboden of een vinger uitstak, zelfs niet even hielp met afruimen, terwijl ze wel opmerkingen maakte over hoe ik elke keer moeizaam overeind kwam, en schommelde, etc. Het ging op zich wel, lief heeft enorm veel overgenomen, maar het knaagt toch... Mijn schoonmoeder moet ik echt wegsturen uit de keuken als ze op bezoek is anders gaat ze alles opruimen en poetsen tot t gênant wordt, maar dit is echt het andere uiterste... Ik heb vorige maand op mijn moeders verjaardag nog een groot deel van de catering overgenomen. Hoeveel hulp verwachten jullie van je directe familie als ze op bezoek komen, onder normale omstandigheden en bij 37+ weken zwangerschap?
Ik ben niet anders gewend dan dat mijn moeder bij springt met een verjaardag net als dat ik dat bij hen doe. Bij 37+ zou ik lekker mogen blijven zitten denk ik. Aan de andere kant als ik iemand uitnodig voor een kop thee dan zet en haal ik die zelf, ook met 37+. Maar mijn vriendinnen zijn dan wel weer zo bij 37+ dat ze het zelf gaan maken verwacht ik.....
Tsja, ik weet niet of je moeder dit altijd doet maar ik zou een beetje hulp van haar wel verwachten. Zeker als je al zo ver zwanger bent. Als je niet zwanger bent, vind ik het ook nog een ander verhaal. Ik ben zelf 31weken, en ik 'mag' nu al niets meer doen van mijn ma
Tja mijn moeder is ook niet zo van het helpen hoor ook niet als ik zwanger ben. Mijn schoonfamilie daarintegen is het tegenovergestelde. Laatst was mijn zoontje jarig en ik heb niet echt veel hoeven doen hoor. Mijn schoonzus heeft er zelfs wat van gezegd dat ze het niet normaal vond dat iedereen gewoon maar bleef zitten alsof het een restaurant is. Ik vind het zelf ook wel normaal om mensen een beetje te helpen op een verjaardag en zeker als ze zwanger zijn.
Blijkbaar vonden zij echt dat ze te gast waren en lekker achteruit konden gaan zitten. Mijn moeder helpt me altijd, dus wat dat betreft... Schoonmoeder en schoonzus daarentegen vonden het 2wk geleden (was 33wk) ook totaal niet nodig om mij te helpen afruimen na de BBQ, dus ik snap je frustratie heel goed. Maar goed misschien had ik t ook moeten vragen.
Ik zou het gewoon vragen, "mam kun je even helpen?" Geeft niks toch? Hoef ik hier ook niet te doen, was bij 10 weken al invalide verklaard, hahaha superlief hoor, maar ik kan het nu nog zelf! Mijn moeder is net zwaan kleef aan sinds ze het weet als ze hier is, mag wel iets minder Wordt nog wat als de beeb er is Misschien wil je moeder zich gewoon niet opdingen, en zou ze het juist wel leuk vinden als je haar vroeg het samen te doen. Er zijn heel wat dames die zich eraan storen dat ze opeens niks meer mogen doen, en dat anderen simpele dingen als thee zetten ook al overnemen.... zoals ik dus
Hier ook zo , en nu ik last van mijn rug en bekken heb komt ze hier soms ook nog wat schoonmaken. Bij een vriendin van me doet haar moeder trouwens ook niks, die zit haar op verjaardagen alleen maar rond te commanderen.
Mijn moeder is ook niet zo van het helpen.. ze loopt ook een beetje moeilijk. Maar als ik zolang zwanger ben zou ze zekdr hulp aanbieden. Zoniet zou de rest er wat van zeggen.
mijn moeder helpt me altijd, ook voor dat ik zwanger was. maar misschien zit jou moeder anders in elkaar. ik zou me er niet te druk om maken hoor als ik jou was..als je hulp wil..vraag het aan je moeder, want schijnbaar denkt ze daar zelf niet aan ofzo. niet teveel over piekeren