hoi , al heel vroeg in de zwangerschap kreeg ik last van pijnlijke harde buiken en dit meermaals op een dag enkele weken geleden zag mijn gyn dat mijn baarmoederhals een beetjes verkort was en startte met weeenremmers ,adalat heb het tot een week geleden om de 8 uur ingenomen en het hielp precies niet veel de laaste keer dat ik ging bij mijn gyn ;15 maart ,zei hij dat ik die pillen moest blijven innemen tot de bevalling en dat mijn bmh niet verder was verkort ,ook moest ik vooral verde blijven rusten nu heb ik ongeveer een week na die consultatie ,minder en minder last van harde buiken en ben op eigen initiatief gestopt ,ben nu een weekje verder en ik kan zeggen dat ik heel goed ben ,op 1 of 2 harde buiken na heb ik helemaal gen last meer ,ook is mijn buik de laate 2 weken enom gegroeid !ik ga dez week wel mijn gyn bellen en zeggen dat ik gestopt ben ,maar toch wilde ik ook jullie opinie hierover hoe kan dat dat ik nu bijna geen harde buiken meer heb ,terwijl ik er zoveel last van had?voel me nu echt kiplekker tot enkele weken geleden kon ik niets doen of ik had er al last van en nu niets terwijl ik nu ook heel veel doe thuis zou ik die pillen blijven verdernemen? zal blij zijn als jullie mij een beetje konden ophelderen groetjes $
Hoi Rana, je kunt het ene moment in de zwangerschap veel meer last hebben van harde buiken dan het andere moment. Dat is bij iedereen zo. Je baarmoeder groeit ook niet elek week evenveel en als je een groeispurt hebt, kun je er bijv meer last van hebben. Wellicht was je toen erg druk of had je een flinke blaasontsteking. En misschien was het ook gewoon toeval. Dat je buik nu rustig is, is een goede zaak. Je baarm,oedemond zal ook niet korter worden zonder pijnlijke harde buiken. Dat nu je gestopt bent met de medicatie je buik rustig is, is prima, maar ik zou wel z.s.m je gyn informeren. Die zal meegaan met jouw wens, zeker als je nu een rustige buik hebt, maar hij/zij moet het absoluut weten. Dus ik denk dat je best zonder kunt, maar zeg het wel tegen je gyn. En trek aan de bel zodra je dnekt weer een onrustige buik te hebben, want je bent nog niet ver genoeg zwanger. Doe het wel rustig aan in ieder geval. Groetjes Brigitte