Ik wil eigenlijk graag weten waarom tillen niet meer mag als je zwanger bent, wat is er dan schadelijk/gevaarlijk aan? Ik wist nog niet dat ik zwanger was een paar weken geleden en toen heb ik lopen sjouwen met potten verf (10 liter) en dozen en weet ik veel wat nog meer omdat ik toen allerlei dingen in huis aan het klussen was...
Hoi Snow, voor je bekken is het beter niet ongelijkmatige bewegingen te maken en dat gebeurt vaak bij tillen en sjouwen. In het begin heb je hier meestal niet zoveel last van en kun je dit nog best doen. Je kindje zit ook nog achter het schaambotje en dus veilig opgeborgen. Wanneer je verder bent in de zwangerschap zit je buik meer in de weg en zal je baarmoeder ook sneller geprikkeld raken bij inspanning. Kan op zich geen kwaad, maar kan wel heel vervelend zijn. Maar het gaat dus met name om je bekken. Hoe rustiger je doet met intensieve activiteiten, hoe langer je het kunt volhouden en het werkt dus met name preventief als we zeggen dat je moet oppassen met tillen. Groetjes Brigitte