Iemand bekend met ''Emesafene'' tabletten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmuh, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoi allemaal

ik zit in week 6 van mijn zwangerschap, en doe nu al een week niets anders dan overgeven en de hele dag door misselijk.
    Vandaag ha gebeld, en heeft me medicatie voorgeschreven.

1x pd 1 tablet, zo nodig 1.
    Ochtend en avond 1 innemen genaamd Emesafene.

Iemand hier bekend mee????

2. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Ja, werkte bij mij heel goed, sterkte!

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Zo'n beetje het meest voorgeschreven middel tegen zwangerschapsmisselijkheid!

Ik heb het ook gekregen in week 7. Bij mij heeft het helaas niet geholpen ( maar er zijn genoeg mensen die er wel baat bij hebben! ). Ik nam 's avonds en 's ochtends een tabletje. Toen dat niet aansloeg nam ik er twee per inname-moment. Maar wederom voor mij geen succes.

Je moet wel een spiegeltje opbouwen!

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Bij mij hielp het gelukkig wel. Had nog wel bij vlagen een misselijk gevoel maar mn relatie met de wcpot was gelukkig voorbij.

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Oke en de bijwerkingen?Hadden jullie daar erg last van?

Er staat bijv. dat ik niet mag autorijden
    (Werk in de thuiszorg) Dus geen auto rijden is geen optie...

6. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ja heb deze ook gehad bij mij onderdrukte het het gevoel van overgeven maar de misselijk heid bleef ik ben gestopt nar 5 dagen !! Daarna ging het voor mij gevoel iets beter maar ben zeker tot de 19 weken misselijk geweest met daarbij overgeven ...

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik heb zelf bij beide zwangerschappen emesafene gebruikt en merkte niets aan bijwerkingen. Moet je even aankijken op een vrije dag. Mocht je er nou wel heel suf van worden zou ik 's morgens overslaan op de dagen dat je moet werken.

8. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gebruikt tot 21 weken en ook geen last gehad van de bijwerkingen!
    Maar probeer het inderdaad even uit op een vrije dag.
    Ik had wel ook alleen baat bij 2 a 3 keer per dag een pilletje omdat er anders een te lange tijd tussen zat en het dan echt leek te voelen wanneer het uitgewerkt was.

Succes ermee, hoop voor je dat het snel overgaat!

9. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    ik gebruik vanaf week 8 de emesafene, alleen dan de zetpil. Omdat alles er anders weer uitkwam. Tot 26 weken 4 x per dag 1 tablet. De misselijkheid bleef en ook het overgeven alleen was hoefde ikniet zoveel als voorheen over te geven. Na de 26 weken ben ik af gaan bouwen naar 2 pillen per dag (ochtend en voor de nacht). Ben nog steeds misselijk, maar hoef niet meer over te geven.

10. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Had je geen bijwerking dat je niet kon auto rijden etc?

11. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Ik heb het gebruikt vanaf week 15 tot gister mijn bevalling.
    Hielp echt perfect!
    Ik nam 's avonds een tablet voor het slapen gaan, dan was de ergste dufheid weg.
    Ik kon er gewoon mee auto rijden, dus geen probleem.
    Hopelijk werkt het voor jou ook!

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb ze ook gehad, bij mij werkte ze redelijk. Was nog wel misselijk, maar kon soms weer iets eten.
    Ik had er dan wel echt 2 per dag nodig, 1 werkte niet.

Ik werd er niet suf ofzo van trouwens.

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij mij waren de bijwerkingen juist wel heel heftig. Ik werd er ontzettend duf van en deed niks anders dan slapen. Ook kon ik me soms bepaalde delen van de dag niet meer herinneren. Daarnaast hielp het bij mij niet tegen de misselijkheid. Emesafene en ik zijn geen goede combi. Ik gebruikte wel de zetpillen ivm overgeven.

Maar gelukkig is dit bij de meesten anders. Tis toch een kwestie van proberen hoe het valt..

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt behoorlijk suffig van emesafene worden, ik zou er zeker de eerste dagen niet mee rijden. In elk geval tot je weet hoe jij er op reageert. Ze zetten die dingen niet voor niets op de medicijnen!

15. Sas87

Sas87 Actief lid

27 apr 2012
    201
    0
    0
    Paraveterinair
    grootebroek
    Ja, werkt bij mij ook goed!

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik gebruik ze nu ongeveer 6 weken maar geef nog regelmatig over maar moet wel zeggen dat het iets minder is;)

Deel Deze Pagina