Hallo, kunnen jullie eens kijken? Ik had namelijk vanochtend een temparatuurstijging verwacht, maar die is niet gekomen. Ik heb al 2 dagen pijnlijke borsten en had donderdag en vrijdag een LH-piek. Uitgaande van de ovulatietesten en pijnlijke borsten, zou de ovulatie gisteren moeten zijn geweest. En dan zou mijn temperatuur toch vanochtend wel wat gestegen moeten zijn? Of kan het zo zijn dat het soms gewoon pas later gebeurd, die stijging? Of vergis ik me in de ovulatie en is deze bijvoorbeeld vandaag pas? 3b9408 Ovulation charts on FertilityFriend.com
Morgen kan nog. Je temp stijgt meestal 24 uur na de eisprong. Maar ik denk dat je ei vandaag is aangezien je weer een dipje hebt. Heb je een fm gehad? Weet je zeker dat er een ei was? Ik heb dit nl vaak gehad, maar toch geen ei. Achteraf heeft er waarschijnlijk geen ei klaargelegen bij mij
Wat is een fm? Ik heb altijd heel stabiele cyclussen van ca. 27 a 28 dagen. En in de vorige maand heb ik ook getempd en toen was er wel een stijging. Zojuist getempt, 20.30 uur en het was 37,4. Ik weet dat je het totaal niet kan vergelijken, maar ik ga ervan uit dat tie morgen gewoon hoog is. Ik laat het wel even weten morgen
Een eitje springt 24-36 uur na de positieve ovulatietest. Uitgaande van jouw posi test op vrijdag, zou je dus zondagochtend (vroeg) je eisprong hebben gehad. Dan gaat er (bijna altijd) een dag overheen voordat je temp stijgt en dat is dus morgen. Niet in de avond testen hoor! Dat zegt helemaal niks ... dan heeft je temp te maken met hoe druk jouw lichaam is (lopen etc). Hou je gewoon bij je normale ochtendtemp, dan kan er ook geen verwarring ontstaan. Mijn avondtemp kan ook zo hoog zijn, terwijl hij in de ochtend normaal is. Zegt dus echt niks. FM is trouwens een follikelmeting (echo in het ziekenhuis om de rijping van je eitjes te controleren). Ik had altijd een cyclus van 28 dagen en mijn eisprong op dag 16-17, dus een lf van 11-12 dagen ipv de gemiddelde 14 bij een 28 dagen cyclus.
Vanochtend was het 37,0. Dus netjes 0.2 gestegen. Ik had trouwens ergens gelezend dat de meeste eitjes rond 16 uur in de middag springen. En als ze dan 24 uur aanhouden en dat er daarná pas een temperatuurstijging plaatsvind, dus in de ochtend tijdens de eisprong nog niet. Dus als ik bijv. zaterdagmiddag een eisprong heb gehad en deze duurt 24 uur, dan is het logisch dat mijn temp zondagochtend nog niet gestegen is, ik zat er nog middenin. Hopelijk heeft de vrijdagavondsex nog iets opgeleverd. Het was maar één poging deze periode, dus het moet in één keer raak zijn Ik weet wel nu dat we iets langer door mogen klussen dan ik voorheen dacht. 2 dagen zelfs nog dus...