Gordelroos en zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Renske19, Sep 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    2,954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige.

Er is een vermoeden dat ik gordelroos heb en ben net 5 weken zwanger. Kan dit kwaad voor me kindje? Heb gister de huisarts al wel gebeld,maar lees allemaal enge dingen op het internet dat ik toch op zoek ben naar meer geruststelling.

Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Renske,

gordelroos is een tweede uiting van het Vricella Zoster virus en niet schadelijk voor het kindje in de zwangerschap. Tegne het virus heb je al antistoffen gemaakt toen je er de waterpokken van hebt gekregen vroeger. Het is alleen soms voor jezelf wel heel erg vervelend. Ik zou op tijd naar de HA gaan om er even een (niet hormonale) zalf oid voor te krijgen.

Groeten Brigitte

3. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    2,954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.

Aha oke,en gordelroos krijg je alleen als je al waterpokken hebt gehad toch? Dus dat het schade toebrengt aan de ongeboren vrucht,moet ik maar snel vergeten. Zoiets las ik op internet namelijk. Het zijn inmiddels al korstjes dus vermoed dat het alweer aan het terug lopen is?

Alvast befankt voor de geruststelling!

4. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    2,954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels zijn bijna alle korstjes eraf! Het lijkt de goede kant op te gaan..

Nog even terugkomrnd op mijn vraag..

Krijg je gordelroos alleen als je al eens waterpokken hebt gegad?

Alvast bedankt

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    ja dat klopt

Mirjam

6. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    2,954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dus dan hoef ik me geen zorgen meer te maken. Pfieuww. Dit soort dingen krijg ik vaak weer als ik zwanger ben, en dan ga ik net zo lang door gissen dat ik me er zorgen om begin te maken.

Niet meer doen dus. En bedankt voor het gerust stellen:)

Share This Page