Vraagje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Liza28, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Dames, ook ik ga komende maand toch maar eens beginnen aan ovulatietesten.. Heb ze besteld bij Sensitest (de goedkoopste, dipsticks) en vandaag zijn ze binnengekomen.

Dit wordt ronde 5 na het stoppen met de pil en heb geen idee wanneer mijn eisprong is.. Geen rekbaar slijm, geen temperatuurverschil en voel 'm ook niet.. Kortom testen is de enige optie. Heb ze vandaag binnen gekregen en 1 test gedaan, duidelijk 1 streep wat ook logisch is aangezien mijn ongi pas net voorbij is..

Nu werk ik gewoon full time, en heb geen zin om op mijn werk te gaan liggen emmeren met ovu-testen.. Ook met eerste ochtendurine mag het niet.. Wil dus het liefst 's avonds rond etenstijd testen, is dit mogelijk?

En wanneer zouden jullie starten? Kijkend naar mijn cyclussen tot nu toe? Dag 14?

En dan nog een vraagje, stel dat ik iedere dag rond 18.00 uur test, en ik test positief.. Dan direct dezelfde avond klussen?

Benieuwd naar jullie ervaringen en tips, zoals jullie zien heb ik er zelf nog geen ervaring mee.. Alvast dank voor de hulp!

2. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook gaan testen zodra ik thuis kom. Ik ben gisteren begonnen, maar toen had ik tot laat een bespreking en heb ik wel op het werk getest. Niet zo handig vond ik :)
    Ik heb die van zwanger&kids en daar staat in de gebruiksaanwijzing dat je tot 20u kunt testen. 2 uur voor het testen niet naar wc en zo min mogelijk drinken. Ik ben gisteren begonnen, op dag 12. Mijn cyclus is niet helemaal duidelijk dus heb het maar wat ruim genomen. Ik merk verder ook helemaal niks van mijn eisprong, ben deze ronde ook begonnen met tempen.
    Mijn plan is inderdaad om bij een knaltest diezelfde avond te klussen :D

3. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing dat je het beste rond 12 uur 's middags kan testen, maar dat is lastig op je werk tenzij het misschien in je lunchpauze kan. Dit omdat dan de concentratie het hoogst is in je lichaam.

Denk dat het wel mogelijk is om rond 6 uur te testen, maar zoals gezegd rond 12 uur 's middags schijnt de concentratie het hoogst te zijn en als de piek kort is, kun je hem missen, dus misschien een idee om rond de tijd dat je je ei zou moeten hebben 2x per dag te testen? vlak voor je werk en erna?

Als je positief test dan inderdaad direct gaan klussen want dat betekent dat ie tussen de 24-48 komt (afhankelijk van je test want de een is gevoeliger dan de ander geloof ik)

Ik weet niet hoe lang je cyclus is, maar meestal nemen ze een gemiddelde van 14 dagen voor je menstruatie. En adviseren dan om een paar dagen daarvoor al te gaan testen. Bij een cyclus van bijv 28 dagen begin je dan met testen op dag 11 maar ook dit staat als het goed is vermeld in de bijsluiter.

4. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Ik test altijd om negen uur s avonds, en geen probleem hoor. Ik zorg er wel altijd voor dat ik drie a vier uur niet meer plas en niet of weinig drink....

5. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    Aangezien jouw kortste cyclus 29 dagen is, moet je daar je testen op berekenen. Ik zou beginnen rond dag 10,11 of 12, want met dag 14 zou je al te laat kunnen zijn. En ik zou rond die dagen ook al starten met om de 2 a 3 dagen klussen, want voor je eisprong heb je de meeste kans om zwanger te raken. Wanneer je ovulatietest positief is, meteen die avond klussen en het liefst de dag daarna ook nog. Dit zijn namelijk je vruchtbaarste dagen.
    Ik testte altijd meteen na het werk. Ik dronk in de middagpauze mijn laatste glas drinken en om 17.00 uur deed ik de test. Bij mij heeft het altijd prima gewerkt.
    Succes ermee!!

Deel Deze Pagina