" je eitje staat op springen" nog altijd negatieve ovulatietesten:s

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lotte1986, Sep 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Ik ben afgelopen woensdag bij de gyn geweest, en daar is pcos
    Vast gesteld. Nu zag hij wel dat er een eitje op springen stond. Maar 2 dagen verder en 8 ovulatie testen verder, zijn ze nog steeds negatief. Weet iemand hoe lang. het duurt voor mijn ei gaat springen? Op het moment van de meting was hi 18 mm...

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eitjes kunnen ook niet gaan springen. Typerend voor PCOS is namelijk geen eisprong. Het kan zijn dat je eitje wat op springen stond, dus niet gesprongen is en weer opgenomen is door je lichaam.

Vandaar dat mensen met PCOS ook vaak medicijnen (chlomid) krijgen wat moet zorgen dat er wel een eisprong plaatsvindt.

Raar dat je gyn daar niks over gezegd heeft.

3. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    De gyn zei dat deze groot genoeg was. Ten opzichte van de andere eitjes. Hij zei wel dat als het deze maand niet lukte ik meteen naar het ziekenhuis kon voor hormonen... Maar wel vreemd idd..

4. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    Herkenbaar. Ik had 18 juli echo, ook een eitje van 18 mm. Gyn zei dat hij elk moment kon springen. Ovutesten gedaan, geen enkele positief. 23 juli had ik een week bruinverlies..

Bij mij is alleen niet bekend of ik pcos heb, afgelopen maand wel positieve ovutest gehad (voor het eerst sinds mijn bevalling), echter werd ik een week erna al weer ongesteld :(

5. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Het blijft toch raar hoe onze lichamen werken he.. pfff

Moet maar gewoon afwachten denk ik...

6. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,089
    60
    48
    Hoi Susanne,

Ik heb ook PCO en zit inmiddels aan de 150mg clomid. Vorige week vrijdag had ik een echo met toen een eitje van 16mm. Afgelopen maandag een echo met een eitje van 23mm. In die tussen tijd geen positieve ovutest gehad. Maandag waren mn ovutesten zelfs helemaal wit. Dinsdag uit het werk weer een ovu gedaan en deze werd aardig donker. 2 uurtjes daarna nog 1 gedaan en die was nog donkerder en rond 10uur savonds had ik een knaller! Hij kan dus ineens zomaar vanuit het niets komen die knaller. Mijn eitje is woensdagavond gepsprongen, dat heb ik gevoeld, hij is dus wss een dikke 28mm geworden. Een eitje groeit 1 tot 2mm per dag. Omdat jij niet aan de clomid zit kan het zijn dat je PCO een beetje in de weg zit en daarom het eitje wat minder hard groeit. Ik zou dus nog even doortesten meid, want misschien heb je straks in ene een knaller in je handen!

Share This Page