Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden gestopt met de pil. Omdat ik na lang pilgebruik (ruim 10 jaar), heel veel last kreeg van de pil. Ik werdt niet meer ongesteld, maar had wel vreselijke krampen. De huisarts schreef de ene na de ander pil voor, en ik was het op een bepaald moment zat. Voordat ik de pil ging slikken, was ik 2 keer per maand ongesteld. En dan gemiddeld 10 dagen per keer, heel heftig. Als 13 jarig meisje dus geen pretje. Nadat ik gestopt was ging het al snel beter mijn menstruatie kwam weer terug en de krampen waren over (nou ja normaal) Maar heel onregelmatig. En daar heb ik nog steeds last van. Hoe bereken je dan je vruchtbare periode? De ene maand ben ik na 3 weken weer ongesteld de andere maand pas na 5 weken. Er is dus geen peil op te trekken.
Heb je al ooit ovulatietesten gebruikt? Dan weet je in ieder geval wanneer je vruchtbare periode is en wanneer je ongeveer je ongi kunt verwachten. Succes ermee hoor! Groetjes Jelske
Ja, maar nooit met resultaat Ook al verschillende onderzoeken gehad bij de gyn, omdat ik zo'n last had van krampen. Maar alles lijkt in orde.
Tja, dan wordt het wel heel erg lastig. Het enige wat ik dan nog kan bedenken is om te tempen en zo misschien inzicht te krijgen? Succes! Groetjes Jelske