nog steeds andere cyclus na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door debbie1983, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    goedemorgen

even kort de gebeurtenissen
    bezig sinds nov 2005
    jan en jun 2006 miskraam allebei rond de 6 weken

sinds de laatste miskraam is mijn cyclus blijvend veranderd.. ik krijg een aantal later mijn ei (was tussen dag 17 en 24) en is nu na de laatste miskraam altijd na dag 24 (nu tussen dag 26 en 28)

ook mijn luteale fase is blijven korter geworden (was altijd tussen de 12 en 15 dagen en is nu na de laatste miskraam tussen de 7 en 9 dagen) vaak krijg ik op dag 4 of 5 na ei ongi gevoel en dan 2 dagen later begin ik al te spotten en gaat de temp naar beneden is dit nog wel een cyclus waardoor ik zwanger zou kunnen worden ?

ik dacht dat dit een reaktie was van mijn lichaam op de mk.. de maand van mijn mk had ik op dag 10 na ei een dikke tempdip.. dit zou ik dus op kunnen vatten als een innestelingdip als ik het goed begrijp.. ook vanaf die dag kreeg ik steeds een ongi gevoel dus ik heb echt het idee dat het op dag 10 na ei heeft ingenesteld.. dag 15 had ik dus een posi test

ik maak me dus zorgen over mijn cyclus nu.. het is toch vreemd dat ik in 7 mnd tijd (ronde 2 en 7) 2 keer kort zwanger ben geweest en nu al bijna een jaar niets meer :cry: ondanks dat we een aantal maanden totaal ergens anders mee bezig zijn geweest namelijk het kopen van een 1ste huis (schijnt wel is te 'helpen' maar daar geloof ik dus niet meer zo in) en we eigenlijk niet bezig zijn geweest met het zwanger worden.. wel de daad gedaan natuurlijk ;)

ik heb heel erg het gevoel dat dit mede door mijn cyclus komt.. en weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet en of dit veel vaker voorkomt dat het blijvend veranderd.. ?

mijn dokter zegt dat het niets uitmaakt van mijn cyclus en wil tot begin volgend jaar wachten ondanks dat we een slechte uitslag hebben gekregen van het ziekenhuis.. zaadkwaliteit was maar 10 procent.. wat ik eigenlijk ook vreemd vind omdat we 2 keer vlot achter elkaar zwanger zijn geweest.. we zijn nu inmiddels dus al 1.5 jaar verder zonder het gewenste resultaat

alvast bedankt voor de reakties
    debbie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Debbie,

Ik leef met je mee dit is heel vervelend. Maar blijf geloven in je lichaam. Misschien is het voor een paar maanden even verstandig er niet op gefocusd te zijn. ALs het gebeurt dan gebeurt het! En anders vraag je begin volgend jaar weer om hulp. (als het je lukt om te wachten)

Groetjes imke

Deel Deze Pagina