hallo, zijn er meiden die na cervixslijmmethode aangeteld zijn heb een poll gemaakt zou willen weten hoevel procent op deze methode aantelde? heb deze maand eigelijk voor het eerst deze methode gebruikt omdat ik eerst niet wist hoe het eruit zag....... wij hebben 1 dage ervoor en een dag erna geklust........
Bij mij komt het vruchtbare slijm bijna altijd 2/3 dagen voor mijn ovulatie. Voor mijzelf vind de methode dus weinig betrouwbaar.
bedank allemaal voor jullie reacties, me2, maar als je cervixslijm 2/3 dagen van tevoren al komt geeft dat dus wel aan dat je eisprong nadert dus als je dan gewoon vaak genoeg klust moet het toch snel genoeg raak zijn of niet? gr tamara
Inderdaad, het gaat er bij de cervixslijmmethode niet om dat er 1 beste moment is om "het" te doen, maar dat je het 2x of 3x of vaker in een vruchtbare periode doet. Als je eiwitachtig of waterig cervixslijm hebt, ben je vruchtbaar ook al is je eisprong nog niet geweest. Het sperma kan namelijk in dit vruchtbare slijm blijven leven, tenminste enige dagen. En alléén klussen in de vruchtbare periode (en verder niet/nauwelijks) is ook niet goed vanwege het toenemen van oude en dode zaadcellen bij de man. PS: zie ook bij het kopje "we vrijen al jaren verkeerd"