pijn onderin baarmoeder?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door darcy, 1 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Beste verloskundige,

ik heb sinds drie dagen een zware onderbuik en praktisch non-stop een harde onderbuik. Doet ook zeer met bukken en liggen maakt niets uit.

Ik ben 19 weken zwanger, gaat allemaal uitstekend mag ik wel zeggen, maar dit zware gevoel (alsof ik heel lang met een volle blaas heb rondgelopen, zeg maar) is erg vervelend.

Mijn verloskundige is niet bereikbaar op dit moment - ervaar ik harde buiken, of wellicht iets anders? Ik maak me geen ernstige zorgen, maar wil graag weten wat het zou kunnen zijn.

Dankjewel alvast!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Darcy,

wellicht heb je je vk al gesproken, maar waarschijnlijk is het je baarmoder die in een groeispurtje zit en ineens zwaarder aan het worden is. Er komt meer druk op je banden en dit kun je als zo'n vol,zwaar gevoel ervaren. Ook je blaa komt in de verdrukking en je spieren worden steeds een beetje meer belast. Het klinkt dus allemaal normaal, maar wel iets wat je eens moet ervaren voor je weet wat het is ;)!
    En door de groei kun je inderdaad ook nu al harde buiken hebben, die kunnen ook zo'n zelfde gevoel geven. Heb je pijn bij het plassen? Want heel soms zit er ook een blaasontsteking achter.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina