Hoe moet ik nu rekenen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dimpel, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Hier is dus mijn vraag: Welke dag zou ik normaal vruchtbaar moeten zijn?

Eerst even wat informatie...

Ik gebruikte als anticonceptie de nuvaring, deze verloor ik al eens na het vrijen (die kwam soms al eens mee :-$), normaal gezien vind ik die dan ook direct. Nu was ik die toch eens kwijtgeraakt en pas volgende morgend gezien en heb hem dan direct terug ingebracht (11 of 12 januari). Ik kreeg toch nog mijn regels de dag nadien. Ik had de nuvaring dus in en heb ongeveer een week men regels gehad.
    Men vriend en ik hebben een afspraak gemaakt :p... als deze nog eens meekwam bij het vrijen, bleef hij uit :D (aangezien we toch aan kindjes wilden beginnen en niet perse een datum ervoor wilden vastleggen)
    Dus rond de 20ste januari (denk ik) is de nuvaring er uit... (dus vlak na men regels) en heb men regels natuurlijk niet meer gehad.

Dus nu is de vraag... hoe moet ik nu rekenen? (ovulatie)

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    je hebt je ei gemiddeld 14 dagen voordat je ongesteld moet worden.
    dus het is handig als je weet hoe lang je cyclus is.
    wij zijn 19-01 gestopt met de pil.
    heb daarna mn doorbreekbloeding gehad en nu is het dus afwachten wanneer ik ongesteld word.

als ik een cyclus heb van 28 dagen zou ik de 16e ongi moeten worden. maar zit ook nog met het ontpillen.

als je weet hoeveel dagen je cyclus is zou je de calculator kunnen gebruiken. daar vul je dan op in hoeveel dagen je cyclus is en wanneer je voor het laatst ongi bent geweest en de calculator laat je dan zien wanneer je vruchtbare dagen zijn.

je hebt ze nu in elk geval al gehad.

wij hebben in de periode dat ik mn vruchtbare dagen moest hebben heel ruim genomen en toen om de dag geklust dan is het niet te missen haha

3. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Bedankt voor je reactie ;). Nu heb ik wel geen idee van hoe lang mijn cyclus duurt... ben al sinds men 15 jaar ad pil, en gezien ik die enorm veel vergat heb ik voor een hormoonstaafje gekozen (duurt 3 jaar) en daarna nuvaring (principe zoals pil, werkt 3 maand).. dus zal wat geduld moeten hebben vrees ik... spannende tijden! (ben 21 jaar trouwens ;) )

Nu ja, aangezien ik ook zowizo iedere dag klus (behalve tijdens men regels) zal het wel niet te lang duren zeker :p?

4. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    het kan dan wezen dat je de komende keren onregelmatige cyclus hebt.
    je kunt kiezen voor om de dag "klussen" je kunt ook op je vaginale vocht letten.
    als je bij het afvragen een hele natte kleder hebt, hahahaha en je kunt er leuke draadjes van trekken dan kan je ei er snel zijn.
    je kunt ook ovulatiestrips gebruiken.
    zodra deze positief is heb je nog ongeveer 2 dagen tot je eisprong.

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Het is in zijn algemeenheid rond je dag 14, maar kan verschillen per vrouw. Ik merk het trekken rond dag 16, elke maand weer stipt op tijd. Dus ik ben wat later dan gemiddeld. Maar wel een cyclus van 28 dagen, elke maand weer op tijd (soms een dagje eerder soms een dagje later).
    Hou je ongi goed bij in een kalender (begin en einddag) en je ziet zo wat normaal is voor jou. Als je merkt dat er vanalles trekt in je zij ergens, vrij laag, voor een dagje of een aantal uur ofzo dan kan het een ei zijn die losgelaten wordt. Het vruchtbaar slijm (doorzichtig rekbaar goedje) is idd ook een goede, want dat krijg je rond de tijd dat het ei komt. Dan gaat de baarmoeder open namelijk.
    Misschien als je deze maand en volgende maand even kijkt wat je lijf doet, zul je het zo merken denk ik wat normaal is voor jou. :)

6. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Bedankt voor alle reacties :)
    Heb me gisteren (kon niet wachten) me al ovulatietestjes gekocht en zag een duidelijke streep (normaal) en een wazige streep (beetje vruchtbaar..) daar verschoot ik wel van want laatste regels waren rond de 12e januari en nuvaring is er uit sinds ong 23 januari (denk ik)
    Dus hopen op het beste ... klussen doen we zowizo iedere dag :) en zal het slijm mee in 't oog houden ;)

Tijd wijst alles uit zeker :)? Benieuwd!

7. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    je kunt het beste om de dag klussen.
    anders gaat de kwaliteit van sperma achteruit en niet meer dan 6 dagen ertussen.

word niet gelijk te overmoedigd.
    hij geeft bij mij 10 dagen voor eisprong ook al een lichte streep.
    plak ze op onder elkaar en zodra je er duidelijke lijn donkerder ziet worden dan 2x per dag testen.
    niet met ochtend urine.
    eerst plassen en dan 4 uur Later testen met nieuwe urine.
    drink ook niet te veel smorgens tot je hebt getest anders is hij niet betrouwbaar.

Deel Deze Pagina