Hoi, Ik heb nog niet eerder wat gepost op deze site, omdat ik eigenlijk ook nog niet bezig ben met zwanger worden. De situatie is zo: Heb vorige maand door een verstoorde cyclus door medicatie mijn pil vergeten te slikken na de stopweek. Aangezien ik wel gemeenschap had gehad raadde de huisarts me aan om deze gehele maand over te slaan en het dus na de cyclus weer te starten. Laatste menstruatie voor het vergeten van de pil begon 15 Januari, door de pilcyclus die ik had zou ik afgelopen dinsdag weer mijn menstruatie moeten hebben en daardoor dus morgen (zaterdag) weer beginnen met de pil. Maar nu ben ik vorige week donderdag al ongesteld geworden, nu weet ik dus niet hoe het zit met mijn cyclus, is die nu dusdanig verstoord dat morgen weer beginnen met de pil problemen kan geven of hoe zit het? En tot wanneer zou ik onveilig zijn om het maar zo te zeggen. Reden dat ik de vraag hier stel is omdat hier natuurlijk meer mensen zitten die ervaring hebben met stoppen en starten met de pil. En hoe gaat het als er bijvoorbeeld nog gemeenschap is geweest, kan de pil dan schade geven als er wel wat is gebeurd, weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Hoop op tips en advies over hoe weer te starten aan de pil.
Je moet met de pil ALTIJD op de eerste dag ongi beginnen om die maand veilig te zijn. Zo te horen heb je deze niet genomen vana die eerste dag en dus ben je deze maand ook niet veilig. Een cyclus is gemiddeld 28 dagen maar kan ook 21 o 50 dagen zijn. Pin je niet vast op de voorspelde datum van ongi maar als je dus eerder ongi werd is je cyclus korter. Je kan 2 dingen doen: Pil vana nu gaan nemen maar de eerste maand niet veilig en dus condooms gebruiken EN pil totaan je stopweek. Vana de 2de strip is het danveilig. Wachten op de eerste dag vnan je volgende ongi en deze maand alleen maar veilig vrijen met condoom omdat je nu met elke onveilige klus mss wel zwanger kan worden. Eerste dag ongi de eerste pil slikken en dan ben je veilig. Succes
Klopt, normaal is het inderdaad de eerste dag van de menstruatie. Maar toen ik echt begon met de pil ook niet gedaan omdat ik liefst in het weekend wou beginnen, begon toen dus gewoon op een willekeurige zaterdag. Denk dat ik voor ik weer aan de pil begin (aangezien ik nu toch al niet safe ben dus extra spul nodig ben) eerst maar is naar de Gyneacoloog ga, sinds 7 December inmiddels al steken in de onderbuik en een verleden met Cystes in de baarmoeder en eileiders, eerst dit maar is weer uitzoeken denk ik. Deze cystes werden gevormd onder invloed van de extra hormonen werd me destijds verteld, heb al de Mirena gehad wat niet goed ging, de Implanon en nu uit uiterste redmiddel dus de Microgynon 50, maar denk dat het weer niet goed zit, dus maar even op safe en weer laten checken.