Hallo, Ik ben op 13 juli uitgerekend. Ik ga 6 wk van te voren met verlof. Ik werk op woe -don- vrijdag. Vrijdag 31 mei is mijn laatste werkdag. Gaat mijn verlof dan in of officieel pas op woe 5 juni (omdat dat weer mijn eerstvolgende werkdag is)?? En val ik dan net wel of net niet onder de nieuwe regeling, mbt de berekening hoogte van de uitkering? Bedankt alvast!
Beste Lot1909, Ik begrijp dat je graag wilt weten per welke datum je verlof in gaat. Ook wil je weten of dit valt onder de nieuwe berekening van het dagloon. De ingangsdatum van je Zwangerschapsuitkering (WAZO) gaat in tussen de vier en zes weken voor je vermoedelijke bevaldatum. Je hebt al aangegeven dat je zes weken van te voren met verlof gaat, dat houd voor jou in dat je verlof begint op 2 juni 2013. Is dit geen werkdag voor jou? De ingangsdatum van de WAZO blijft 2 juni. Het dagloon van de WAZO word uitbetaald over vijf dagen in een week. Daarom is het niet van belang welke dagen in de week je werkdagen zijn. De nieuwe berekening van het dagloon is inderdaad op je situatie van toepassing. Voor actuele informatie over de berekening, klik hier. Ik wens je een fijne zwangerschap toe. Met vriendelijke groet, Mariƫl UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare