Aan wie vertellen dat het (nog) niet lukt?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Guusje26, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guusje26

Guusje26 Lid

18 mei 2007
    22
    0
    0
    Aan wie hebben jullie verteld dat je bezig bent om zwanger te worden en dat dat niet zo lukt en dat je dus doorgestuurd ben naar gyn?

Zelf weten m'n ouders, schoonouders, zusje en beste vriendin het. Ook mijn nichtje die ook PCO heeft, heb ik het verteld. Aan de ene kant wil ik het voor onszelf houden (ik wil niet zielig gevonden worden of dat ze er 100 x naar gaan vragen midden op een verjaardag of zo) en aan de andere kant wil ik er ook graag over praten.

Hoe doen jullie dat?

2. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Wij hebben op den duur wel aan iedereen verteld, als je regelmatig naar het ziekenhuis moet krijg je toch vragen van mensen, vb op je werk. Dan weten ze in ieder geval waar je mee bezig bent, en krijg je geen rare gezichten als je (alweer) naar het ziekenhuis moet. En ook heb je natuurlijk heel veel steun aan de mensen die het weten. Maar dat is ieder zijn eigen keuze.

Liefs Sonja

3. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Op dit moment zijn alleen onze ouders, onze zussen en onze heel goede vrienden ervan op de hoogte. We zullen anderen pas inlichten als het echt nodig is (vb op het werk indien ik veel naar het ziekenhuis zou moeten).

We willen ook niet zielig gevonden worden en constant vragen moeten beantwoorden.

4. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He Guusje,

Moeilijk he dit!

Toen wij net begonnen met ziekenhuis bezoeken wisten alleen onze beste vrienden het, mijn ouders en me schoonouders.

In de loop der tijd zijn we steeds makkelijker geworden we schamen om nergens voor en mocht het in de loop van der tijd in het gesprek gevraagt worden liegen we nergens over. Dan vertellen we op zich dingen oppervlakkig en mochten geintresseerd in "ons" zijn vertellen we alles!

Moet zeggen, nooit gedacht, maar daar krijgen we echt heel veel steun van. Het helpt ons om positief te blijven en een goed dagelijks leven te hebben. Zonder dat je er al teveel mee bezig bent! (klinkt erg raar je praat erover en je bent er minder mee bezig, maar zo voel ik dat echt)

Dus als je het mij vraagt, kijk het zelf aan, je voelt zelf wel tegen die wel en tegen die niet, maar ik vind het goed om over mijn gevoel te praten.
    Maar voor iedereen is dat natuurlijk anders!

Heel veel succes, Liefs Schaapje

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij zijn ook open geweest en hebben een update mail gebruikt. Zo krijg je geen ongewenste vragen en hou je ze wel op de hoogte. Je kan zelf wel aangeven of je er wel of geen zin in hebt.
    Als je maar eerlijk bent.
    Succes, het is voor iedereen weer anders.

6. pattie007

pattie007 Actief lid

31 mei 2006
    201
    0
    0
    Gelderland
    Bij ons weten ook verschillende mensen het wel.
    Ouders, broers, zussen em goede vrienden.
    Ook op mijn werk weten bepaalde mensen het, omdat ik toch geregeld weg moet voor onderzoek.
    Ik vind het persoonlijk wel fijn dat ik het aan verschillende mensen kwijt kan als ik weer eens in een dipje zit.

7. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi!
    Wij hebben het onze ouders verteld en onze beste vrienden, mijn baas en nog 1 collegaatje waar ik heel goed mee omga.
    Verder niemand, het is ook niet een kwestie van schamen, maar meer dat we geen zin hebben in vragen etc. Hoewel, nu krijgen we vaak 'ontactische' vragen, ook best pijnlijk.
    Maar goed, vooralsnog willen we het hierbij houden.

8. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    We hebben het op dit moment nog aan niemand verteld, we willen het nog even voor ons zelf houden dat we bij het ziekenhuis lopen, maar als het ons te veel wordt, gaan we het wel aan onze ouders vertellen.

9. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Het eerste jaar wist eigenlijk alleen mijn zusje dat ik met de pil gestopt was. Maar toen bleek dat het allemaal wat ingewikkelder zou worden, hebben we het ook maar aan onze ouders verteld. We zijn allebei begin dertig en we zijn inmiddels al ruim vijf jaar samen, dus mensen gaan het zich toch afvragen.

Inmiddels is wel duidelijk dat we zonder tussenkomst van een derde nooit een kind gaan krijgen. Dus vrienden, collega's of kennissen die ernaar vragen, krijgen van ons een eerlijk antwoord.

Vaak schrikken mensen ervan, maar we vinden het allebei erg prettig dat we er niet geheimzinnig over hoeven te doen. Het is opvallend hoeveel mensen er ook op de één of andere manier met vruchtbaarheidsproblemen te maken hebben als je het erover hebt. We krijgen veel begrip, steun en herkenning, en dat sterkt ons in de overtuiging dat het beter is het erover te hebben.

Naar aanleiding van onze openheid heeft een lieve oude vriend van me zich zelfs al aangeboden als sperma-donor. Hij en zijn vrouw hebben ook moeilijkheden gehad om zwanger te worden, maar inmiddels verwachten ze hun tweede kindje. Ze weten wat het is, en ze gunnen ons hetzelfde geluk. Lief hè!

Ik ben er echt van overtuigd dat we het onszelf een stuk makkelijker hebben gemaakt door er open over te zijn. Maar goed, wat voor ons werkt, hoeft natuurlijk niet voor iedereen te werken, zo nuchter ben ik ook wel.

Liefs,

Belle.

10. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    He Belle, wat fijn dat een goede vrined van jullie spermadonor wil zijn!

Deel Deze Pagina