Iemand verstand van auto's (xenon lampen)

Discussion in 'De lounge' started by KanjerB, Jul 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Wij hebben paar dagen geleden de Xenon lampen van onze auto vervangen. Omdat de een iets geliger was als de andere en minder goed scheen. Nu zijn er dus aan beide kanten nieuwe lampen geplaatst van 75 euro per stuk. Maar als nog is het aan een kant geel. De andere is heel mooi duidelijk wit. Weet iemand waar door dit kan komen?

2. Nenaten

Nenaten Actief lid

Feb 24, 2012
    364
    0
    0
    Misschien zijn de glazen/plastic die ervoor zitten verschillend?!

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Heb het aan mijn man doorgegeven. Maar toen we de auto hadden gekocht was dit probleem er in het begin niet.

Bedankt voor het meedenken!

4. knutselmiep

knutselmiep Niet meer actief

Weet je zeker dat beide lampen wel hetzelfde zijn?
    en van hetzelfde merk?
    En als ze van hetzelfde merk zijn heb je er dan ook wel opgelet dat beide lampen de zelfde kleurtemperatuur hebben?

Ik neem aan dat je beide lampen nieuw heb gekocht? wand als je er een gebruikte bij heb zitten kan het zo zijn dat die doordat die gebruik is een andere kleur kan weergeven. of er is 1 lamp misschien gewoon wat ouder.
    Net als je maar 1 lamp gaat vervangen van het zelfde type en merk kan er een kleur verschil optreden.

Mochten beide lampen precies hetzelfde zijn, zou ik toch even terug gaan naar waar je ze vandaan hebt anders...

5. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Zit er misschien vuil/aanslag in je koplamp die ervoor zorgt dat het licht een andere kleur geeft?

6. bereke

bereke Niet meer actief

Ik heb gezocht via Google en het komt blijkbaar nog wel voor. Las als tip om ze even te verwisselen van kant om te zien of het aan het lampje zelf ligt. Zo ja, mee terug gaan. Zo nee, geen idee maar ik denk dat het dan iets voor de garage wordt. Kan blijkbaar een reden zijn om afgekeurd te worden als het verschil groot is heb ik net gelezen.

7. bereke

bereke Niet meer actief

En off topic, hoe is het met je zoontje?

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hebben ze hetzelfde aantal kelvin? Wel duur 75 euro, mijne zijn 20 euro ps en heb ik er nu 3 jaar inzitten.

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ik ben vandaag naar de dealer geweest en ze waren niet goed ingesteld. Dit hebben ze gedaan. En ze zeiden dat misschien de starter ofzo dan vervangen moet worden maar het verschil was zo nihil dat ze zeiden dat we het ook zo kunnen laten.

Share This Page