Hoi Ilja, Wanneer ik kolf krijg ik er met moeite 50 cc uit. Daarom heb ik destijds een elektrische kolf aangeschaft, neusspray via huisarts etc maar niets lijkt te werken. Kan het zijn dat mijn voeding veel voedingsstoffen bevat waardoor er maar weinig melk nodig is? Ik krijg er gewoonweg niet meer uit. Iris drinkt ook altijd maar heel erg kort, zo'n 5 minuten met soms nog een toetje van een paar minuten. Ik moet wel zeggen dat dit kan wisselen. Hoe kan ik mijn melkproductie verhogen? Door regelmatiger te kolven? Ik geef Iris iedere dag één flesje met afgekolfde melk puur om haar te laten en blijven wennen aan een flesje. Liefs Eva
O ja, wat ik nog vergeten was te zeggen: Iris zit qua lengte en gewicht goed, net iets boven het gemiddelde. Dus het lijkt me dat mijn melk prima is!
Kolven moet je vaak leren. Het wil niet zeggen dat de hoeveelheid die je kolft ook de hoeveelheid is die Iris drinkt. Veel mensen kolven een stuk minder omdat het toeschietreflex te wensen overlaat. Zolang Iris goed groeit krijgt ze voldoende melk binnen. De vraag is dan ook is het nodig om je melkproduktie te verhogen? Ilja