Okay.. beete ouderwets misschien maar zijn er mensen die zwanger werden toen ze nog niet getrouwd waren? Ik woon inmiddels al 2 jaar samen met mijn vriend en hebben een relatie van 6,5 jaar (dus niet zomaar een scharrel zeg maar ) en zijn druk aan de klus. We hebben het ook over trouwen gehad maar het lijkt ons leuk om ons kindje of kids bij de bruiloft te hebben als bruidskinderen.... Soms beginnen de mensen in onze omgeving wel te roepen: wil je niet trouwen? Word het niet eens tijd voor een huwelijk? We hebben wel zin in een feestje... Maar dan zeg ik maar dat we wel willen trouwen maar momenteel nog niet zo belangrijk is. Kan moeilijk zeggen dat we druk aan het klussen zijn Was benieuwd of er meer mensen dit hebben of hebben gehad....
Hoi, hier hetzelfde hoor we wilden trouwen omdat als er iets met ons gebeurde dat kaye dan of naar mama of naar papa zou gaan enzo. Maar het geld hadden we er echt niet voor en we willen kaye als bruidsjongen hebben dus we wachten gewoon nog lekker tot een groot feest!
Wij zijn druk aan het "klussen" maar zijn niet getrouwd. Willen we best wel maar het kost een hoop geld en dat vind ik zonde. We zien wel of we trouwen als er eeen kleine is, maar nu denken we daar absoluut niet aan. Ook hebben wij alles al goed op papier bij de notaris, dus daar hoeven we het niet voor te doen.
wij zouden eigenlijk dit jaar trouwen in augustus maar vanwegen mijn zwangerschap hebben we het juist verzet naar augustus 2008. we willen al het beste voor ons kindje en ook een top bruiloft en bijde zat er financieel niet in. dus dit jaar is ons meisje aan de buurt en volgend jaar als nog een hopelijk fanatastische bruiloft. dus wij zijn juist niet getrouwt omdat ik zwanger bleek
Wij vonden trouwen gewoon heel erg belangrijk vanuit de betekenis (of we nu een groot feest konden geven of niet). Voor ons is niets sterker dan de verbintenis van het huwelijk en we wilden onze liefde voor elkaar en de bereidheid om samen kinderen op te voeden, dan ook uitdrukken voor God en voor de gemeenschap. Voor ons is het toch erg belangrijk
Wij zijn wel eerst getrouwd, maar dit is meer toeval geweest als echt bewust een keuze. We wilden graag alles goed geregeld hebben omdat we net samen een huis hadden gekocht en aangezien we toch ook ooit wilden trouwen hebben we dat toen maar gedaan. We zijn in augustus 2 jaar getrouwd en nu net 10 jaar samen. In december hebben we pas besloten om echt voor een kleintje te gaan.
Wij zijn niet getrouwd en wel aan het klussen. Wie weet dat we nog trouwen als ik eenmaal in verwachting ben. Ik vind het wel wat hebben, met zo'n dikke buik... Mijn vriend vindt dat trouwen geen toegevoegde waarde heeft. Maar het lijkt me wel verstandig als we in de toekomst wel het een en ander vast gaan leggen. We hebben nu ook geen samenlevingscontract ofzo...
Nope ook wij zijn niet getrouwd en ook nog niet echt plannen. Mijn vriend geloofd niet zo in het huwelijk zeg maar. Zijn vader is al 2x gescheiden en niet echt makkelijk gegaan allemaal. Dus hij heeft ook nie echt een goed voorbeeld gehad. Wij gaan wel een geregistreerd partnerschap doen. Dat is hetzelfde als getrouwd zijn bijna. Het enige verschil is dat mijn vriend het kind nog steeds moet erkennen. Maar zodra dat gedaan is is ook alles meteen geregeld voor de kleine. Ennn geregistreerd partnetschap is een stuk goedkoper als trouwen
Wij zijn ook druk bezig met klussen, maar trouwen.... echt niet hoor. Als ik zin heb in een feestje dan kan ik die ook zo wel geven! Het is allemaal wel mooi hoor zo'n dag, maar ik vind dat het niets toevoegt aan onze relatie. We zijn al elf jaar bij elkaar en wonen daarvan nu 6 jaar samen. Dus wat heeft het voor nut om te gaan trouwen? We hebben het nu ook goed samen en er zijn zat romantische gelegenheden. Maar goed dat is mijn mening iemand anders kan daar een andere mening over hebben.
Ik kan heel goed begrijpen dat trouwen voor de staat dan inderdaad niet veel toevoegd. Ik denk dat het een groot verschil is met welk motief je al dan niet wilt trouwen. Puur wettelijk maakt het allemaal niet zoveel verschil uit, ik denk dat vooral het kerkelijk trouwen omdat je gelooft een aanvulling,hoogtepunt en beginpunt kan zijn van een relatie. Maar als je niet gelooft, heeft het inderdaad niet zoveel zin om te trouwen, dan maakt het niet zoveel uit of je nu voor de wet getrouwd bent of voor de wet een ander samenlevingscontract hebt.
Wij zijn 2 weken geleden getrouwd. Ik was toen precies 20 weken zwanger. Gewoon met trouwjurk en al. Ik vond het erg bijzonder om met zijn 3 en te trouwen. Ik wilde graag trouwen omdat ik het handig vind ivm met de namen enz. Maar trouwen wilde ik zowieso graag. Om zo ook gods zegen te vragen over ons huwelijk. Ik had deze dag voor geen goud willen missen. Leek me echt super ! Ps ik denk dat als je het voor je kinderen erg leuk lijkt ze wel een jaar of 3 moeten zijn. Mijn neefje van 1 1/2 staat op maar 1 foto want rond de tijd dat wij gingen trouwen moest hij precies slapen en was hij moe met als gevolg een huilend kind. Mijn nichtje van 5 vond het daarin tegen geweldig ! En werd leuk in de dienst betrokken. Succes met je beslissing
Inderdaad wel getrouwd, maar.....niet zwanger. Wij wilden vorig jaar al gaan klussen, maar toen we toch hadden besloten om te trouwen hebben we toch nog een paar maandjes gewacht. Liefs Britt
wij hebben al een dochter en wilde graag trouwen als ons gezin kompleet zou zijn leuk met de kids enzo maar onze kinderwens duurde al zo lang dat we vorig jaar besloten hebben toch eerder te trouwen onze meid was toen bijna 4 dus heeft het ook leuk meegedaan enzo en nu dan uiteindelijk in maart zwanger geraakt maar trouwen voor de kids en omdat het dan makkelijker is hebben wij niet gedaan wij hadden onze dochter voor de geboorte aangegeven als ongeboren vrucht en dan is ook alles geregeld kwa naam enzo
Dat hoeft heel niet hoor. Elke gemeente is verplicht een aantal tijdstippen in te stellen waarop je kosteloos kan trouwen... Daarbij: als je bij je geregistreerd partnerschap veel poeha wilt, gebeurt ook dat vaak op eenzelfde tijdstip als de huwelijkstijdstippen en kost het je bij de gemeente iig, net zo veel. Voor wat betreft het wettelijke deel dan he? Maar ook op persoonlijke basis (feest oid) kan het bij beide net zo duur of goedkoop zijn, als je zelf wilt. Overigens: denkt iedereen er wel aan het kindje te erkennen als je niet gehuwd bent, en daarna niet te vergeten : het gezag regelen! (sorry, kan het niet laten, mn werk komt om de hoek )
Oh ja, enne: Wel gestemd maar ik ben nog niet zwanger (denk ik?), wel getrouwd. Mijn man heeft niet zo heel veel met het huwelijk, maar mede ivm huis kopen het zo gedaan. Daarbij wilde ik heel graag trouwen; ik ben best een modern tiepje, maar hier blijkbaar toch ouderwets in: ik wil graag getrouwd zijn als er een kleine om de hoek komt en ik zit in een relatie...
Wij zijn al bijna 10 jaar samen, en nog steeds niet getrouwd. We verwachten in december ons 3e kindje....Zou wel willen trouwen, maar mijn vriend vind het nog wel goed zo! Verder heeft mijn vriend ons dochtertje (2e kindje) wel erkend. De oudste is niet van hem en draagt dus mijn naam! Het gezag hebben wij nog niet geregeld, maar gaan we als ons 3e kindje geboren word wel doen.
Dat is inderdaad wel toevallig. Wij zijn 11 augustus getrouwd en op 6 juni waren we 10 jaar samen. Niet toevallig ook 7 weken zwanger?