cerclage

Discussion in 'Zwangerschap' started by Denise1983, Aug 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Denise1983

Denise1983 Nieuw lid

Jun 20, 2013
    4
    0
    0
    Hallo Meiden,

Ik heb vorige week met 13 weken en cerclage gekregen.
    Nou is mijn vraag wat mag je wel en niet met een cerclage?
    En mag je nu wel of geen sex of orgasme hebben?

Groetjes Denise

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Heb je geen informatieboekje meegekregen? Lijkt me dat dit wel belangrijke dingen zijn om te weten natuurlijk! Ik heb zelf geen idee wat je wel en niet mag maar aangezien klaarkomen ervoor zorgt dat de baarmoeder samentrekt lijkt me dat niet verstandig. In sperma zit ook een stofje wat de baarmoeder aanmaakt om te gaan bevallen dus ook dat zal ik laten tot je wat meer informatie hebt via het ziekenhuis.

Kom je daar nog een keer op controle? Denk het wel toch, dan vraag je het gewoon even. Lijkt me helemaal geen gekke vraag.

3. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Hoi,

er zijn hier meer dames met een cerclage actief, je vindt ze in het topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/prematuur/302805-preventieve-cerclage-deel-2-a.html

Zelf heb ik nu ook een preventieve cerclage, net zoals bij mijn vorige zwangerschap. Hier inderdaad geen sex :x en niet tillen :).

Verder is het advies zo afhankelijk van je gynaecoloog en voorgeschiedenis dat ik denk dat je het beste je behandelend gynaecoloog kunt opbellen.

4. Denise1983

Denise1983 Nieuw lid

Jun 20, 2013
    4
    0
    0
    Hoi

Helemaal niks mee gekregen.
    Dinsdag eerste controle dus gelijk maar ff vragen van hoe en wat.
    Je leest zulke verschillende verhalen op Internet.

Groetjes Denise

5. Verox

Verox Niet meer actief

Hey Denise, ik hoop dat je snel antwoord op je vragen krijgt. Zoals Berte al zei, en je zelf ook al opmerkte, zijn de protocollen per ziekenhuis verschillend bij plaatsing van een cerclage.
    Als je verder nog vragen hebt of mee wilt kletsen dan ben je natuurlijk welkom bij het Preventieve cerclage topic.

Share This Page