Ik heb ook even een vraag over hechtingen. Ik ben 25 mei bevallen met de vacuum, waardoor ik dus ben ingeknipt. Ze hebben ook de bekkenbodemspieren ingeknipt en gehecht. Nu komt er uit een kleine 'wond' nog een inwendige hechting naar buiten. Volgens mijn man moet deze vanzelf oplossen. Had dit niet al gebeurt moeten zijn of kan het idd zolang duren voordat deze oplost. Ik maak me een beetje zorgen dat ik deze alsnog moet laten verwijderen en daar zie ik echt heel erg tegen op.
Hi chantalk, Allereerst van harte gefeliciteerd. De inwendige hechtingen hebben ongeveer 6 weken nodig om op te lossen. Bij de een verloopt dit wat vlotter dan bij de ander. Zolang je er geen last van hebt kan je deze gerust laten zitten. Maar anders kan je het ook altijd laten verwijderen. Ik begrijp dat je tegen op ziet, aan je lijf geen polonaise maar het kan opluchten! Groetjes imke
Dank je voor je antwoord. De vk is nog langs geweest en die heeft er meteen naar gekeken. Ze heeft er 4 los geknipt. Heb me weer eens zorgen gemaakt om niks...deed helemaal geen pijn. Op eentje na de knoop zat onder de huid, die heeft ze losgepeuterd... auw auw.
oh ja... je zegt dat het 6 weken duurt voor ze oplossen. Kan het met sex dan geen kwaad dat ze los gaan of zoiets?
Hoi Chantalk, nee hoor, je kunt gerust geslachtsgemeenschap hebben. De werking van de hechtingen zit er al op, alleen duurt het oplossen wat langer. Soms wel tot 8 weken. Je kunt met een beetje massageolie of babyolie het perineum (dus waar aan de buitenkant de hechtingen hebben gezeten) en net aan de binnenkant van de vagina, eens masseren om de knoopjes wellicht losser te maken en zelf te ontdekken of het nog pijnlijk is of niet. Dat heeft voordelen voor als je nog geen gemeenschap hebt gehad. Dan weet je eens hoe het voelt van binnen. Groetjes Brigitte