HELP! wat mag je nou wel en niet eten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by emmie, Jul 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

hoi hoi,
    Ik geef dus borstvoeding, en ik vind ook al wel vanalles over wat je nou wel en niet mag eten als je borstvoeding geeft, maar bij de ene site staat dit en bij de andere weer dat...! best lastig hoor...maar dingen zoals lasagne mag er dan ook niet een heel klein beetje knoflook in? en heb ook ergens gelezen geen paprika? kan iemand me adviseren met eigen ervaringen? wat mag en kan nou wel en niet?
    groetjes emmie

2. Yvon

Yvon Actief lid

Oct 25, 2006
    319
    0
    0
    Mij is verteld dat je alles mag eten! Pittige dingen kan je baby wel op reageren... ze zeggen dat alles wat je tijdens de zwangerschap hebt gegeten kun jij tijdens borstvoeding ook eten. Je baby is er dan al wat aan gewend.

Eerder zeiden ze ook dat je geen kool mocht eten want dit zou krampjes veroorzaken. Dit blijkt achterhaald. Volgens mij kun je in principe alles eten. En mocht je kindje ergens op reageren, dan kun je dan altijd nog besluiten dit niet meer te eten.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Overal waar TE voor staat is niet goed. Dus alles met mate.

Kwebbel

4. marjolein56

Jan 12, 2007
    44
    0
    0
    Hoi

Ze zeggen van alles. Sinaasappel, pittig eten, kool.
    Van de eerste kraamverzorgster kreeg ik rust sinaasappel, van de tweede ineens niet meer.

Toen ze weg waren gewoon weer sinaasappel gegeten geen probleem.
    Wat ik ook erg lekker vind is kerrie kool. Kool gebakken in de wok met kerrie. Is hier ook geen probleem.

Je mag gewoon alles eten, als je het gevoel hebt dat jouw baby reageert op iets wat je eet. Laat je het even weg, en probeert het opnieuw als hij vrolijk is. Reageert hij er dan niet op dan was het iets anders.

5. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Elke baby kan ergens anders op reageren....
    Je kunt het beste gewoon uitproberen waar je kleine wel of niet op reageert.
    Ik hield me ook strikt aan bepaalde dingen die mensen me zeiden en later toch geprobeerd en jayden had er gewoon helemaal geen last van.
    Succes ;)

6. sim

sim Niet meer actief

bovendien hebben bijna alle baby's bv of fv gevoed vaak wel krampjes..

heb ooit es op dat bv-forum gelezen dat het niet zoveel uitmaakt wat je eet, inderdaad overal waar te voorstaat is niet goed, maar in landen waar ze pittig eten gewend zijn geven ze ook bv.
    wat ik ook gelezen heb is dat gevarieerd eten gewoon goed is en dat je kindje dan makkelijker straks aan verschillende hapjes went..

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik sluit me bij alles aan. Gewoon alles eten, variatie is goed!

8. emmie

emmie Niet meer actief

ok! dank jullie wel, ik ga het uit proberen!
    dus ik kan vanavond gewoon spitskool bij mn aardappeltjes eten? haha liefs emmie

Share This Page