Hey meiden, ik weet weinig van de temperatuurmethode dus ik heb wat vragen. We hebben een jaar lang hormoonbehandelingen gehad (clomid, puregon en menopur) en steeds had ik temperaturen van 38. Maar alleen bij de laatste ronde menopur (de enige goede) was mijn temperatuur normaal, dus zo rond de 37/37,3. Lager dan dat is het eigenlijk nooit en als ik die temperatuurkaartjes bekijk zie ik dat het bij iedereen een stuk lager is. Komt dat door de behandelingen, denken jullie? Ik meet altijd ' s ochtends voor ik opsta.
Hey nephthys, Ik heb geen idee. Ieder zijn basis temp is anders, maar ook ik vraag me af of de hormonen invloed hebben op de temperatuur. Bij mij wil hij niet door stijgen na wat hij normaal is. Ik had graag willen weten wat hij vandaag is, maar ben ziek... Ik ben dus ook benieuwd of de hormonen invloed hebben. Ik hoop voor jullie dat dit eitje zijn werk doet en bevrucht wordt. Groetjes
Hei meid. Ik merk zelf niks aan de menopur dus voor mijn eisprong. Maar de pregnyl gooide het vorige week behoorlijk door de war. Dus buiten dat bij iedereen de basale temperatuur anders is, denk ik wel dat de hormonen het kunnen beïnvloeden. Al moet ik zeggen dat ik deze maand voor mijn doen ook laag zit. Ze zeggen dat de buitentemperatuur het niet zou mogen beïnvloeden, maar bij mij persoonlijk is dat toch echt zo. Heb je anders een digitaal kaartje voor in je handtekening? Kunnen we wat beter mee kijken en denken.
Dat is handig. Ehm, geen digitaal kaartje (vooralsnog) maar dit is deze cyclus; Dag 1 tot en met 11; 37,2 of 37,3 Dag 12; 37,3 Middag pregnyl Dag 13; 37,2 Dag 14; 37,3 (eisprong) Dag 15; 37,1 (dag na eisprong)
Dokters raden wel af om te tempen als je hormonen gebruikt omdat het te onberekenbaar zou zijn. Zo is bij jou een eisprong met die temp eigenlijk ook niet logisch, maar je weet toch echt zeker dat daar je eisprong is geweest. Kaartje zou je kunnen maken bij Fertility Friend en dan de link in je handtekening zetten.
Ik weet niet welke hormonen je medicijnen nabootsen, maar hormonen werken wel degelijk op je temp. Het komt namelijk door de hormonen dat je temp tijdens/na menstruatie laag is//wordt en na de eisprong stijgt. Verder heb ik gene ervaringen met die medicijnen.