Ik heb even een vraag over de hoeveelheid voeding van onze vent van 3,5 week oud. hij woog vorige week 5330 gram. Hij kreeg tot vorige week 7 flessen per 24 uur van 120 ml met 4 schepjes. Hij kwam toen om de de 3,5 en 4,5 uur. De laatste paar dagen had hij nog steeds honger wanneer hij zijn fles op had. We hebben vorige week toen de fles verhoogd naar 150 ml water en 5 schepjes , maar gieten daarna de fles weer af naar 150 ml , zodat hij ongeveer 15 ml meer kreeg dan eerst. Sinds een paar dagen komt willem nu precies om de 3 uur en we kunnen niet ook niet rekken door bv zijn speen. Echter drinkt hij nu niet elke keer meer zijn fles leeg , vooral avonds laat hij soms wel 60 of 70 cc staan. Dit doet hij dus sinds de fles is verhoogd. Nu vraag ik me af of we het zo wel goed hebben gedaan?? Vind het zelf erg vreemd dat hij aangaf dat hij meer voeding wou en niet meer Tevreden was na de fles van 120 en nu vaker drinken wilt maar niet opdrinkt en daarna wel tevreden is. Is een ander type voeding een idee en dan toch de flessen van 120 ml aanhouden? Las op internet iets over voeding voor hongerige babys?
3,5 is vroeg voor 5 wekensprong maar kan. Er zijn periodes dat ze wisselen in behoeftes... Of je kunt forte voeding proberen? Maar met 7x150 zit je op 950 ml is al best veel. 5,5 kg x 150 ml is gemiddelde wat je kindje op een dag een voeding nodig heeft. 5,5kg x120 minimaa, of 5,5kg x 180 Max
Onze dochter wilde van het weekend ook opeens meer drinken. Dus dit aangeboden. Ze was ook erg onrustig toen. Nu paar dagen verder drinkt ze wel wat meer dan voor die dagen maar niet meer zo veel! Dus waarschijnlijk toch regeldagen en groeispurtje waardoor ze tijdelijk echt heel veel nodig heeft.
Hier wilde ze van het weekend ook meer drinken. Wij hebben de fles ook opgehoogd naar 150/5. En ook hier liet ze zoveel staan de eerste 2 dagen, maar ze was wel tevreden na de fles! nu drinkt ze alle flessen leeg! Onze uk is nu 4 weken oud en weegt 4610..
Ik vind 150 erg veel voor baby van 3 weken!!!! Zou eerst het eea medich ff uitsluiten dan kan je alsnog naar voeding voor hongerife baby's
Ik zit hier met het exact hetzelfde probleem. Al een tijdje 120cc /4 schepjes en altijd tevreden. Opeens blijven smakken en huilen na de fles, dus opgehoogd naar 150cc /5 schepjes, ging goed en dronk ze ook helemaal leeg dus gelukkig weer een tevreden baby. Nu laat ze weer wat staan en geeft ze ook echt ontzettend veel terug na de voeding. Dus heb ik het idee dat het weer teveel is, dus weer minder gemaakt, weer hetzelfde probleem, dan drinkt ze de fles wel helemaal leeg maar ze blijft huilen en na een uur, anderhalf uur schreeuwt ze gewoon en wil ze drinken. Vind het echt moeilijk om nu de juiste dosering te vinden.
Als ze voor haar gewicht 5 keer of 6 keer 150 mag gewoon aanbieden. Hier drinkt ze ook ene keer wel op andere keer niet. Sommige dagen drinkt ze meer dan zou "mogen" maar ja af en toe drinkt ze ook weer minder.
heb het zelf ondertussen ff aangekaart bij het consultatie buro , en zij gaf aan dat het voor zijn gewicht een hele normaal maat staaf is om 150 te geven.. gelukkig maar! Ondertussen drinkt hij gelukkig alle flessen wel weer leeg , behalve de laatste fles van rond half twaalf. ook dat was niet erg volgens het buro , zolang hij maar minimaal rond de 800 ml per dag uit kwam ivm zijn gewicht . waarschijnlijk was het een omschakkeling van hem zelf want hij is nu ook al over gegaan naar 6 flessen per dag ipv de 7 die hij kreeg met de 120 ml. en het belangerijkste hij is weer heerlijk tevreden!